Hur funkar det?

F

Flizzan

Hur gör man för att få hästen att värkligen hoppa som man vill att den ska hoppa. Jag funderar på att börja hoppa snart men jag vet inte. Har inte hoppat så mycket i mitt liv. Förta gången var rivstart. Hoppade endast 70 och det var dock med en islänning. Men jag vill värkligen veta. :D

haha! :) Men man måste ju som endå ha något att gå ut från, Jag är inte så speciellt bra på att dömma avstånd och gallopsprång än och så!. Men min syster lär mej att rida, Hon är mycket dukrig på sådannt. Ni alla känner väll till MacisWickedWitch (Min syster) ? Hur höft ska igetligen nybörjare hoppa? :confused:

Jag tycker att du som nybörjare ska rida mycket på bommar på marken. Takten, rytmen och tempot är de grundläggande faktorerna som alla bör behärska. Perfekt då att rida på markbommar där du kan variera antalet språng mellan och få en känsla för tidigare nämnda faktorer. När detta känns bra är det inget problem att göra hinder av bommarna. Höjden är helt oviktig då ridningen i princip inte ändras. Men viktigast av allt är att du har en DUKTIG instruktör som kan hjälpa dig när du tränar.

Kör hårt :bump:

Joo!.. Men hursomhelst! nu blir det nog ingen hoppning på ganska länge :cry: (personliga skäl), men kommer ni med några bra tipps så kan ni skriva till mej :)

Tack daniel, det ska jag tänka på :)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
356
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: Oh_really
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka