A
Annikan
Jag har till slut kommit till beslut om att jag ska köpa en gammal shettis (20år). Hon kommer att gå kvar hos ägarna till i september och ägarbytet sker inte förrän då. Ägaren har inte skaffat pass till hästen o har inte för avsikt att göra det i dagsläget. Hur är reglerna kring det nu igen? Och vad blir det för ändringar i juni?
Vad jag funderar på främst är om det är "lagligt" att sälja häst utan pass när de nya reglerna inträder - kan jag lika gärna skaffa passet när jag köpt henne, eller är det t.o.m möjligt för mig att skaffa passet nu i sommar innan jag står som ägare...
Upplys mig gärna om vad det är som gäller - kommer att gälla. Skulle vara till stor hjälp!
Mvh Annika
Vad jag funderar på främst är om det är "lagligt" att sälja häst utan pass när de nya reglerna inträder - kan jag lika gärna skaffa passet när jag köpt henne, eller är det t.o.m möjligt för mig att skaffa passet nu i sommar innan jag står som ägare...
Upplys mig gärna om vad det är som gäller - kommer att gälla. Skulle vara till stor hjälp!
Mvh Annika