Hur fungerar det?

E

Enar

Vet ej om jag hamnat på rätt forum, kanske NH eller grundutbildnings-forumen är mer rätt, men jag skriver här...

Har just läst ut boken "Dansa med hästar" och blev så inspirerad!
Det låter ju helt fantastiskt att kunna rida hästen helt utan tyglar och få den att trampa under sig med sån kraft, med knappt nån ansträngning alls:banana: (i slutändan alltså)

Jag undrar här: Har någon här följt bokens instrukktioner till punkt och pricka och därmed fått hästen att "dansa" fram med vikten på bakbenen, barbacka och enbart iförd grimma och löst hängande grimskaft?

Framför allt: Hur känns det att rida en häst som går så?? (guppigt och obehagligt, eller harmoniskt och följsamt?):bump:

Jag är mycket nyfiken på hur det gick till; var det som i boken?
Hur länge tog det för Dig att komma dit?
Kändes tillvägagångssättet naturligt?
Hade Du någon medhjälpare?

Ska nu ut och bygga en picadero (11x11 meter) för att starta markarbetet däri.

Jag är så spänd och förväntansfull och hoppas att jag åtminståne ska nå en bit på väg!

Sv: Hur fungerar det?

Jag har oxå läst boken ett par gånger. Tycker det låter helt rätt. Har försökt lite men tyvärr är det ganska svårt. Speciellt om man håller på och tränar och tävlar hela tiden och inte blir tillräckligt konsekvent.. Men nån gång ska jag ta en sommar eller nått och verkligen försöka, det har jag bestämt;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka