Hur fungerar det med fryst??

Veronika

Trådstartare
Kollade bla på flyinges sida om Celle-hingstarna och blev lite nyfiken hur mycket totalkostnaden blir, pris tex 6250 kr (inkl. moms)/ per dos men vilka övriga avgifter tillkommer egentligen? Och om stoet inte blir dräktigt, betalar man då ytterligare 6250 för ny dos? Och vart kan man läsa mer om exteriöra omdömen för de hingstarna..?

Sv: Hur fungerar det med fryst??

Veterinärkostnaderna är betydligt högre (minst 3000, har jag för mig) eftersom stona måste kollas så ofta och ibland insemineras mitt i natten. Du betalar 6250 för varje dos, ja, det kan bli dyrt..... Inget att satsa på om man har ett "krångelsto".
Var man kan läsa mer om hingstarna vet jag tyvärr inte.

Liknande trådar

Avel Ska för första gången betäcka genom semin och har lite funderingar!😃 Har koll på hingstkostnaden men kan inte riktigt bestämma mig för...
Svar
9
· Visningar
1 391
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
Avel Jag ska inte betäcka något sto, men är bara nyfiken hur det fungerar att betäcka ett sto! :) Även hur priserna är fördelade. Förmodar...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: Myrten
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett bete jag hyr, jag står själv för gödning och betesputs (ca 2 ha). Tidigare i sommar sökte jag sällskap till min häst då...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 811
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare