Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag betalar direkt ( app på mobil där jag kan scanna in räkningen) och slänger. Bygggrejsräkningar och liknande betalas direkt och sparas i en låda i köket.
Så less på högarna som blir av post överallt. Det mesta är ju räkningar och jag funderar om ni har något smart (och snyggt!) sätt ni förvarar dessa på fram tills de är betalda?
Jag försöker ha allt som går på e-faktura men ändå är det en del som det inte går på eller sånadär man kanske bara får en gång. De tenderar iaf att bli högar med papper lite här och var.
Så, hur gör ni?
När vi ändå pratar räkningar och papper och sånt
Vad gör ni med pappersfakturorna? Sparar eller slänger?
Speciella fakturor som ni sparar? Vad slängs?
Har beslutsångest. Just nu sparar jag allt. Men det blir så jäkligt mkt papper
När vi ändå pratar räkningar och papper och sånt
Vad gör ni med pappersfakturorna? Sparar eller slänger?
Speciella fakturor som ni sparar? Vad slängs?
Har beslutsångest. Just nu sparar jag allt. Men det blir så jäkligt mkt papper
Så less på högarna som blir av post överallt. Det mesta är ju räkningar och jag funderar om ni har något smart (och snyggt!) sätt ni förvarar dessa på fram tills de är betalda?
Jag försöker ha allt som går på e-faktura men ändå är det en del som det inte går på eller sånadär man kanske bara får en gång. De tenderar iaf att bli högar med papper lite här och var.
Så, hur gör ni?
Slänger så fort de är betalda
Jag har två aktmappar, en röd och en grön, i ett köksskåp. I den röda lägger jag räkningar som ska betalas, i den gröna läggs de när de är betalda. Den gröna mappen töms varje år och de gamla räkningarna läggs i en platspåse märkt med "2016", läggs upp på vinden, där jag hittar dem och slänger efter ett tagSå less på högarna som blir av post överallt. Det mesta är ju räkningar och jag funderar om ni har något smart (och snyggt!) sätt ni förvarar dessa på fram tills de är betalda?
Så, hur gör ni?
Så, hur gör ni?
Skäms lite, men de ligger i en hög på köksbordet. Inte snyggt, inte prydligt men synligt.
En fråga (utan värdering åt nått håll i sig ):
Ni som sparar era fakturor (och nu tänker jag mest på "vanliga" fakturor som el, bredband, VA osv), varför gör ni det ?
Jag hade förut (när jag precis flyttat hemifrån) ett sånt system där jag sparade betalda fakturor i en pärm, men efter ett par år där jag insåg att jag aldrig någonsin tittade på dem igen, så slutade jag med det . Jag ser ju alla betalningar jag gjort och när jag gjorde dem i min bankapp, så jag personligen ser inte längre någon som helst mening med det.
Därför nyfiken på varför ni som sparar gör det, vilken anledning ni hittat som jag missat .
Ni som sparar era fakturor (och nu tänker jag mest på "vanliga" fakturor som el, bredband, VA osv), varför gör ni det ?
Jag hade förut (när jag precis flyttat hemifrån) ett sånt system där jag sparade betalda fakturor i en pärm, men efter ett par år där jag insåg att jag aldrig någonsin tittade på dem igen, så slutade jag med det . Jag ser ju alla betalningar jag gjort och när jag gjorde dem i min bankapp, så jag personligen ser inte längre någon som helst mening med det.
Därför nyfiken på varför ni som sparar gör det, vilken anledning ni hittat som jag missat .
Jag sparade förut, för att mamma sa att man "skulle". Men sen insåg jag ju att allt finns kvar i internetbanken.En fråga (utan värdering åt nått håll i sig ):
Jag tycker det är enklast att spara alla och inte behöva sortera, en del måste man ju spara....