Hur förvarar ni alla hästprylar?

Jag har köpt flera schabrak för 50-100 kr som jag använder och vårdar ömt. Faktum är att de schabrak jag köpt begagnade för billig peng är de jag använder mest och gillar mest.
Fast jag köper och betalar frakt jag orkar inte mötas upp:-)
Jag har också flera sådana, men tyvärr inte ork för strulköpare och det finns ju inga garantier för att man slipper just de struliga om man annonserar... har även fem ridbara hästar i familjen och några fler under inridning så därav känner jag att vågskålen med "kan vara bra att ha" väger tyngre än "värt att få ut 50 spänn för"

Jag slänger eller säljer det som inte används. Punkt.

Jag är en pedant prylnörd så jag köper dyra kvalitetsgrejjer, och säljer de sakerna som inte funkar, eller.. de som inte blir favoriter helt enkelt. :D
Jag har en större plastback i mitt stallskåp där det ligger en del "bra att ha saker", typ ett extra ihopplockat komplett träns, ficklampa, varseljacka, skruvmejsel, silvertejp, fleecefilt etc. Alltså kort och gott: prylar.

Täcken efter säsong hänger på boxdörren. Tävlingtäcken ligger i "tävlingspåsen" ovanpå stallskåpet och resten av täckena ligger i orginalpåsarna i vårt täckesförråd i pumphuset på gårdsplan.

Reflexerna ligger i ett av sidofacken till ryktväskan. (Förbygel, 4 benreflexer, några snap-it reflexer och några lösa reflexer med hänge) Året runt.

Jag har ett bredd och djupt hyllplan i stallgången där vardagsflaskor som flug- och glansspray, hovolja, schampo, laktacyl etc står prydligt i en stor korg, ovanpå plastbacken med förstahjälpen-saker. En till likadan korg med vardagsbenskydd och ryktväskan står också där. Lättillgängliga.
Det är inte den snyggaste lösningen, hade stallet varit mitt så hade jag haft luckor istället för öppna hyllplan.. Ser lätt rörigt ut även om man som jag, har superordning. Men det är så smidigt att ha alla varje-dag-saker nära till hands och lättåtkomliga. :up:

Förvarar schabrak i plastlådor med lock. Samt täcken i en stor box. Funkar ju också med en såndär stor låda för sand, om du vet vad jag menar?
Har även en box där säsongsprylar hamnar. Träns, sadlar, grimmor, grimskaft hänger på krokar.

Liknande trådar

P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så...
2
Svar
35
· Visningar
6 216
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka