Jag slänger eller säljer det som inte används. Punkt.
Jag är en pedant prylnörd så jag köper dyra kvalitetsgrejjer, och säljer de sakerna som inte funkar, eller.. de som inte blir favoriter helt enkelt.
Jag har en större plastback i mitt stallskåp där det ligger en del "bra att ha saker", typ ett extra ihopplockat komplett träns, ficklampa, varseljacka, skruvmejsel, silvertejp, fleecefilt etc. Alltså kort och gott:
prylar.
Täcken efter säsong hänger på boxdörren. Tävlingtäcken ligger i "tävlingspåsen" ovanpå stallskåpet och resten av täckena ligger i orginalpåsarna i vårt täckesförråd i pumphuset på gårdsplan.
Reflexerna ligger i ett av sidofacken till ryktväskan. (Förbygel, 4 benreflexer, några snap-it reflexer och några lösa reflexer med hänge) Året runt.
Jag har ett bredd och djupt hyllplan i stallgången där
vardagsflaskor som flug- och glansspray, hovolja, schampo, laktacyl etc står prydligt i en stor korg, ovanpå plastbacken med förstahjälpen-saker. En till likadan korg med
vardagsbenskydd och ryktväskan står också där. Lättillgängliga.
Det är inte den snyggaste lösningen, hade stallet varit mitt så hade jag haft luckor istället för öppna hyllplan.. Ser lätt rörigt ut även om man som jag, har superordning. Men det är så smidigt att ha alla varje-dag-saker nära till hands och lättåtkomliga.