Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Forskning har ju visat att körsättet spelar roll på hur lättlastad hästen är. Och eftersom jag har lättlastade hästar så måste jag ju köra hästvänligt, så det är ytterligare ett skäl att fortsätta köra likadant som jag alltid gjort.
Forskning har ju visat att körsättet spelar roll på hur lättlastad hästen är. Och eftersom jag har lättlastade hästar så måste jag ju köra hästvänligt, så det är ytterligare ett skäl att fortsätta köra likadant som jag alltid gjort.
Har du åkt hästtransport??
Jag skulle vilja påstå att det MÄRKS skillnad på om man kör 80 eller 110.
Nu har jag bara provat åka transport i 60-70 km i timmen, men tro mig.. minsta lilla fartökning känns..kurvor,gupp,inbromsningar.. allt blir kraftigare ju högre fart du har! En kraftig inbromsning med släp i 110 skulle jag inte vilja se iallafall.. än mindre vara med om.
Dessutom finns det ju en hastighetsbegränsning av en anledning.
Nädu, jag är en sån som ringer polisen. Och blir jag omblåst av en bil med transport, då slår jag en signal till farbror polis. För hästens skull, och för allmänhetens skull.
Jo men det lär du nog inse när du fått ditt körkort, jag vrålkör inte på dåliga vägar och med släpet kör jag lagligt. Men de flesta stora vägar är så pass ok att du inte behöver sakta ner hela trafiken genom att lägga dig i 70.
Jo men det lär du nog inse när du fått ditt körkort, jag vrålkör inte på dåliga vägar och med släpet kör jag lagligt. Men de flesta stora vägar är så pass ok att du inte behöver sakta ner hela trafiken genom att lägga dig i 70.