Seabaz
Trådstartare
Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här
Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack russell 3/4 cross staffordshire bullterrier 1/4...
Vissa dagar är han hungrig och äter på mornarna,vissa dagar bara lämnar han det.
Fodrar junior torrfoder på morgonen. Samma på kvällen men med en liten skopa burkmat med.
Nu, hur fungerar en hundmage?
Om han inte äter på morgonen, bör jag ge honom mer på kvällen när han alltid äter bättre?
På foderpåsen finns ju en rekommenderad dagsgiva som vi ändå tummar på.
Sambon vill inte ge "för mycket i en giva" för han tror att hundens mage ska sprängas eller så
Eller ska vi bara bortse från att han inte åt morgongivan och ge honom den normala kvällsgivan? (Eller öka på?)
Eller är det dags redan att bara fodra 1 gång om dagen? (Liten hund, 12kg)
Hunden har normal rutin vare sig han ätit eller inte, talar aldrig om att han vill ha mat. Han skulle nog kunna gå 3 dagar utan mat innan han skulle visa missnöje
Bara funderar på hur man ska lägga upp det ?
Hunden är fin i form, päls och normalt beteende vare sig morgonmat eller ej
Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack russell 3/4 cross staffordshire bullterrier 1/4...
Vissa dagar är han hungrig och äter på mornarna,vissa dagar bara lämnar han det.
Fodrar junior torrfoder på morgonen. Samma på kvällen men med en liten skopa burkmat med.
Nu, hur fungerar en hundmage?
Om han inte äter på morgonen, bör jag ge honom mer på kvällen när han alltid äter bättre?
På foderpåsen finns ju en rekommenderad dagsgiva som vi ändå tummar på.
Sambon vill inte ge "för mycket i en giva" för han tror att hundens mage ska sprängas eller så
Eller ska vi bara bortse från att han inte åt morgongivan och ge honom den normala kvällsgivan? (Eller öka på?)
Eller är det dags redan att bara fodra 1 gång om dagen? (Liten hund, 12kg)
Hunden har normal rutin vare sig han ätit eller inte, talar aldrig om att han vill ha mat. Han skulle nog kunna gå 3 dagar utan mat innan han skulle visa missnöje
Bara funderar på hur man ska lägga upp det ?
Hunden är fin i form, päls och normalt beteende vare sig morgonmat eller ej