Hur fodra riktigt gammal häst som inte kan äta uppblött mat?

Sv: Hur fodra riktigt gammal häst som inte kan äta uppblött mat?

Prova Krafft Rehab. Pelletsen är mindre än andra i kraffts sortiment och lätta att trilla isär. Det riktigt bra energi och protein till smalisar. Min kuse har stått på klinik eftersom han magrat av. De sa att det var helt OK att 3-4 kg per mål av Rehaben. .

Hur stor är den hästen?
 
Sv: Hur fodra riktigt gammal häst som inte kan äta uppblött mat?

Om du kan få ett litet prov på HK, för det kan nog luras, lucernhacksstråna är bara en liten del. Resten är som, tja något du sopat upp från golvet typ ;) Smuligt typ? Men du tror inte hon får i sig det heller?

Jag fodrar ju inte med det längre (bara tjockisar i stallet..), annars kunde jag skickat lite så du fick se.
 
Sv: Hur fodra riktigt gammal häst som inte kan äta uppblött mat?

Småsmulor dissas, 5 mm smulor äts om de är goda :p

Jag ger henne soja (svenska foders) med hjälp av en sil så jag inte slösar det finaste mjölet till henne :o

Gud vad gullig hon är förresten, hon är minst sagt tydlig i sina önskemål. Försökte i dag att bara knacka hål i isen istället för att fylla på med hetvatten.

Vilken (köttätande) BLICK jag fick :eek: Tur jag var på andra sidan grinden :angel:

Ljummet vatten ska det vara, yes madame :cool:
 
Sv: Hur fodra riktigt gammal häst som inte kan äta uppblött mat?

Ja du Timsan, kommer du åt mitt håll så kan du få med dig smakeprov på Hestekraften till damen så vet du ju om det är något hon ratar eller funkar med. Gammelman fullständigt älskar HK, han står fn på lite över 700 smrp vilket han mår bra på. Även om han har sina tänder i behåll så är det ändå si och så med pliggarna, de är ju islandsraspade de första åren, och med det vet vi ju hur det blir.:grin:
 
Sv: Hur fodra riktigt gammal häst som inte kan äta uppblött mat?

jag ger dangrønts lusernpiller, det är små pellets som smulas sönder lätt. jag ger dom som gröt men borde funka att ge torra med lite olja på.:)
 
Sv: Hur fodra riktigt gammal häst som inte kan äta uppblött mat?

Så, nu har jag fått svar.
Det hon fodrar med heter på tyska Heu Cobs, och kommer från företaget Marstall - som finns i Sverige. Kolla på deras hemsida. Tror du blir tvungen att typ ringa dom för jag hittade inte just det fodret på hemsidan.
 
Sv: Hur fodra riktigt gammal häst som inte kan äta uppblött mat?

Tack!

Bra att ha lite alternativ inför framtiden :laugh:
 
Sv: Hur fodra riktigt gammal häst som inte kan äta uppblött mat?

Klurat lite, och är det mest MJ du är ute efter, och det inte måste vara just strå/struktur, så finns ju riskli/Max E Glo, i granulatform. Skyhögt i MJ/kg foder så liten volym räcker lång väg. Du kan beställa smakprov från Brogaarden.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag rider en 23 år gammal ponny, maxad C, som har svårt att få i sig höet. Kraftfoder är inga problem. Hästens tänder är kollade av...
Svar
16
· Visningar
8 449
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: elle12
·
K
Foder & Strö En vän till mig har skaffat en hingst, 22 år gammal ca 155 cm hög av halvblodstyp. Han kom till stallet för två veckor sen, mager och...
2
Svar
22
· Visningar
9 168
Senast: Jate Volim
·
R
Foder & Strö Har ett problem med min svårfödda häst, han faller ur på vintern om han inte får määngder med mat, eftersom han inte är så himla sugen...
2
Svar
21
· Visningar
2 716
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp