Hur fira födelsedagen?

Red_Chili

Trådstartare
På fredag fyller jag år. Egentligen är jag inget stort fan av "specialdagar" och firar sällan något öht, men just födelsedagar känns lite intressantare att fira, och nu fyller jag trots allt 30...

Men. Hur sjutton ska jag fira? Jag vet att jag kan klättra med åtminstone några vänner om jag vill, kanske skulle kunna åka till annat ställe än det vanliga för att göra något som bryter av lite från vardagen. Funderar på om det trots coronatider kanske går att äta ute på något bra (vegetariskt) ställe eller ta en drink någonstans? Jag jobbar på fredagen, men slutar tidigt på eftermiddagen och kan med 99% sannolikhet ha hundvakt på kvällen om det behövs...

Vad skulle ni hitta på om ni bodde i en stockholmsförort och hade några få vänner som säkert hakar på lite oavsett vad som föreslås? Alla tips uppskattas.
 
På fredag fyller jag år. Egentligen är jag inget stort fan av "specialdagar" och firar sällan något öht, men just födelsedagar känns lite intressantare att fira, och nu fyller jag trots allt 30...

Men. Hur sjutton ska jag fira? Jag vet att jag kan klättra med åtminstone några vänner om jag vill, kanske skulle kunna åka till annat ställe än det vanliga för att göra något som bryter av lite från vardagen. Funderar på om det trots coronatider kanske går att äta ute på något bra (vegetariskt) ställe eller ta en drink någonstans? Jag jobbar på fredagen, men slutar tidigt på eftermiddagen och kan med 99% sannolikhet ha hundvakt på kvällen om det behövs...

Vad skulle ni hitta på om ni bodde i en stockholmsförort och hade några få vänner som säkert hakar på lite oavsett vad som föreslås? Alla tips uppskattas.
Dina vänner gillar inte att vandra? Annars skulle jag föreslå att ni åker till något trevligt ställe och har med er mat och myser utomhus. Man kan ha med sig bubbel ut i skogen. ;)
 
Tycker dina egna förslag låter bra!

Jag ville glra någon stor grej när jag fyllde 30 förra året (jag tycker om att fira födelsedagar!) men det blev just inget speciellt. Kanske ska skylla på att jag nyss hade flyttat 😅.
 
På fredag fyller jag år. Egentligen är jag inget stort fan av "specialdagar" och firar sällan något öht, men just födelsedagar känns lite intressantare att fira, och nu fyller jag trots allt 30...

Men. Hur sjutton ska jag fira? Jag vet att jag kan klättra med åtminstone några vänner om jag vill, kanske skulle kunna åka till annat ställe än det vanliga för att göra något som bryter av lite från vardagen. Funderar på om det trots coronatider kanske går att äta ute på något bra (vegetariskt) ställe eller ta en drink någonstans? Jag jobbar på fredagen, men slutar tidigt på eftermiddagen och kan med 99% sannolikhet ha hundvakt på kvällen om det behövs...

Vad skulle ni hitta på om ni bodde i en stockholmsförort och hade några få vänner som säkert hakar på lite oavsett vad som föreslås? Alla tips uppskattas.
Baka muffins och ha en picknick?

(nu läst tråden, ta med bubblet också från posten ovan :D)
 
Jag har alltid varit superdålig på att fira och tyckt det varit väldigt obekvämt och mest känt obehag och velat födelsedagen skulle passera lagom omärkt. I år ska jag göra min favorittårta dagen innan med min pojkvän och så ska vi ut o äta på min födelsedag o sedan hem o äta tårtan 🎂 Jag älskar ju tårta 😁 Eftersom jag avskyr överraskningar så har jag bara okejat att inte veta vart vi ska gå o äta, resten är väl planerat, precis som jag vill ha det.

I ditt fall hade jag åkt på utflykt (åkt till nytt klätterställe eller någon vandring) eller gått ut o ätit med vänner, du är ju en påhittig person med roliga vänner!
 
Jag brukar alltid fira mig själv när jag fyller år. Jag får äta precis vad jag vill, göra något jag tycker mycket om, gärna i gott sällskap, och om jag har ekonomi till det köper jag mig något jag verkligen vill ha.

När jag fyllde 36 fick jag en häst i födelsedagspresent av mig själv:heart
 
Dina vänner gillar inte att vandra? Annars skulle jag föreslå att ni åker till något trevligt ställe och har med er mat och myser utomhus. Man kan ha med sig bubbel ut i skogen. ;)
Baka muffins och ha en picknick?

(nu läst tråden, ta med bubblet också från posten ovan :D)
Jag har en vän som gillar att vandra iaf! Han skulle säkert uppskatta picknick. Att ta med lite bubbel eller extra gott fika kan säkert göra det hela lite festligare...
 
Jag brukar alltid fira mig själv när jag fyller år. Jag får äta precis vad jag vill, göra något jag tycker mycket om, gärna i gott sällskap, och om jag har ekonomi till det köper jag mig något jag verkligen vill ha.

När jag fyllde 36 fick jag en häst i födelsedagspresent av mig själv:heart
Det låter underbart! Och framförallt att kunna köpa en häst till sig själv :D Jag funderar på om jag ska ha råd att köpa ett nytt objektiv till kameran i present till mig...
 
Jag själv hatar födelsedagsfirande, men tycker om att umgås med personer jag trivs med. Så jag brukar göra nåt icke-födelsedags-relaterat. Ett år åkte jag och en kompis till stockholm och gick på museum, ett annat år åkte jag på tävling med mamma, ett år spenderade jag kvällen med picknick i en park med några kompisar...

Tycker dina förslag låter bra, jag hade antingen kört på det eller letat upp nåt trevligt ställe att promenera till och ha picknick, om vädret ska bli okej.
 
På fredag fyller jag år. Egentligen är jag inget stort fan av "specialdagar" och firar sällan något öht, men just födelsedagar känns lite intressantare att fira, och nu fyller jag trots allt 30...

Men. Hur sjutton ska jag fira? Jag vet att jag kan klättra med åtminstone några vänner om jag vill, kanske skulle kunna åka till annat ställe än det vanliga för att göra något som bryter av lite från vardagen. Funderar på om det trots coronatider kanske går att äta ute på något bra (vegetariskt) ställe eller ta en drink någonstans? Jag jobbar på fredagen, men slutar tidigt på eftermiddagen och kan med 99% sannolikhet ha hundvakt på kvällen om det behövs...

Vad skulle ni hitta på om ni bodde i en stockholmsförort och hade några få vänner som säkert hakar på lite oavsett vad som föreslås? Alla tips uppskattas.
Jag fyllde år ganska nyligen och vi var 3 stycken som gick och käkade och satt ute på en lokal restaurang (i Stockholm). Vi fick dock sitta som ett V så vi tog upp ett 6-bord.
Annars ut och grilla eller kör picknick om man gillar sånt 🙂
 

Liknande trådar

Tjatter Nu behöver jag lite inspiration från alla kreativa bukefalister! Min sambo fyller år om ca två veckor och jag skulle vilja ha idéer på...
Svar
12
· Visningar
1 276
Senast: Mineur
·
Relationer Skriver i ren desperation, anonymt nick, kommer säker bli ett långt inlägg, behöver skriva av mig, och om någon har råd eller tips så är...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: tuaphua
·
Relationer Samma sak, varje år. Än en gång drar det ihop sig mot det jag hatar att älska, och älskar att hata. Min födelsedag. I år fyller jag...
Svar
14
· Visningar
4 096
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp