hur fästa skaklarna??

Nominous

Trådstartare
jag har fått tag i en skitfin släde och det följer med nya skaklar till. men jag fattar inte hur fasen dem ska fästas??
skaklarna har inga fästen - dom är bara utfasade baktill. alltså hål som är avlånga.
släden ser ut typ dom denna framtill (det är inte den här släden) fast det går även en "bräda" mellna medarna framtill som även dem är utfasade med avlånga hål.

nån som fattar?? de borde ju finnas nåt generellt sätt som man fäster saklarna med.

:bump:

Sv: hur fästa skaklarna??

jag har sett många slädar men förstår inte vad du menar,bra bilder är nog av nöden.

Senast ändrad:

Det brukar ofta finnas krokar på själva mederna som man trär fast skaklarna på... annars kan du behöva någon form av bindsle, företrädesvis då en bit kätting med svetsade/smidda länkar som inte öppnar sig, rep har en förmåga att nötas av.

Men som sagt var, titta på ovan/utsidan av medarna först om det sitter några krokar där.

Det brukar ofta finnas krokar på själva mederna som man trär fast skaklarna på... annars kan du behöva någon form av bindsle, företrädesvis då en bit kätting med svetsade/smidda länkar som inte öppnar sig, rep har en förmåga att nötas av.

Men som sagt var, titta på ovan/utsidan av medarna först om det sitter några krokar där.

ska det räcka att bara trä på skaklarna på krokarna??:eek: lossnar dom inte då??

Det är ganska vanligt på gammla slädar att man "bara" krokar fast skaklarna.... har sett lite olika lösningar på "krokar", sen om det är att rekommendera är ju en annan sak :angel:.

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 709
Senast: Brandgul
·
M
Körning Är totalt novis på detta med körning , men har just skaffat en ponny till barnen som är inkörd, så att även jag har "nytta" av henne :)...
Svar
5
· Visningar
1 230
Senast: mummlan
·
Övr. Hund Var med mamma hemma hos mammas särbo idag. Hade hunden med mig som vanligt och vi satt och pratade i köket, min hund låg lugnt på...
Svar
13
· Visningar
1 808
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka