M
MorAnna
Skaffade en ny häst nyligen, och det börjar bli dags att gå över på vintermatsedeln dvs hö + mineraltillskott. Men: stoet äter inte den betfor som jag använder för att "gömma" mineralfodret i...! Har aldrig tidigare stött på en häst som inte äter detta - och känner mig lite lätt handfallen. Jag ger bara en deciliter betfor uppblött i vatten, så det är inga större mängder. Men hon äter ändå bara upp en femtedel eller så - resten lämnar hon...!
Testade att köpa luzern för att se om det var populärare (gav det torrt till att börja med - om det var "gott" tänkte jag blöta upp det för att lättare blanda ner alla mineraler osv). Men samma sak där. Hon äter en bråkdel av det, och lämnar resten...
Vad göra? Jag har ingen större lust att stå och t.ex. riva morötter varje dag för att blanda ut mineralerna med...!? (Fast hittar jag inget annat sätt så blir jag väl tvungen).
Testade att köpa luzern för att se om det var populärare (gav det torrt till att börja med - om det var "gott" tänkte jag blöta upp det för att lättare blanda ner alla mineraler osv). Men samma sak där. Hon äter en bråkdel av det, och lämnar resten...
Vad göra? Jag har ingen större lust att stå och t.ex. riva morötter varje dag för att blanda ut mineralerna med...!? (Fast hittar jag inget annat sätt så blir jag väl tvungen).