Hur får man en häst att gå i form?

Y

yellowflower

Jag har inte förstått det här med hur man arbetar en häst så den går i form. När jag rider brukar jag bara rida vanligt på lektionerna och arbetar inget speciellt med detta för jag inte vet vad jag ska göra.

Så hur får man hästen i form, ge mig bra tips tack! :)

Sv: Hur får man en häst att gå i form?

Varför inte fråga din ridlärare?
Jag tycker alltid att det är lättast att få hjälp med ridning av ngn man träffar och som då kan visa och man kan fråga. Det är ju det som ridlärare är till för och det är ju därför man rider på lektion.
Jag är mkt intresserad av dressyr och har väl kommit en liten bit på väg. Men jag har aldrig kunnat läsa mig till hur jag ska göra. men det kanske bara är jag som tycker det är svårt.

finns massor med trådar om just det här på Buke :smirk:

Fråga din ridlärare, man kan INTE lära ut timing och känsla över ett internetforum.
Vill du läsa mer om det teoretiskt finns det en jättebra sökfunktion här på forumet, prova den!

Liknande trådar

Ridning Kan någon förklara för mig hur man gör? Alltså rent tekniskt. Jag kan all teori om det, få igång bakkärran ex genom övergångar...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 683
Senast: Bri
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: Tilly_85
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·
Ridning Jag är fortfarande relativt ny till det här med att få hästen att arbeta i form men känner att jag börjar få greppet om det. Jag rider...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama