hur får man BRA bilder?

C

coscos

jag håller på att föra över bilder jag har målat till datorn men det blir inte bra! jag använer en digitalkamera. bilderna blir gråa och mörka. har jag en massa lampor tända blir bilderna gulaktiga. är det bättre att skanna?
eller hur gör man så det blir bra?? :confused:
 
Sv: hur får man BRA bilder?

Det är oändligt mycket bättre att skanna. Det är liksom sådana saker scannern är till för ;)
 
Sv: hur får man BRA bilder?

Om du inte har scanner och bilderna blir gulaktiga så kan man med hjälp av ett bildredigeringsprogram göra om bilden till gråskala, då försvinner det gula.
 
Sv: hur får man BRA bilder?

coscos skrev:
jag håller på att föra över bilder jag har målat till datorn men det blir inte bra! jag använer en digitalkamera. bilderna blir gråa och mörka. har jag en massa lampor tända blir bilderna gulaktiga. är det bättre att skanna?
eller hur gör man så det blir bra?? :confused:

Det går faktiskt riktigt bra att fota av dom.
Men STATIV är ett måste, och massor med bra ljus och ingen blixt.
Prova ute!!!

Det gula i bildera tar du annars enkelt bort som nån skrev...
Bäst blir det om du : Adjust Tint...
 
Sv: hur får man BRA bilder?

Håller absolut med! Skulle aldrig fotografera av en bild om jag kunde scanna...

Mvh Cissi
 
Sv: hur får man BRA bilder?

Då har du inte sett mina mästerverk! ;) :angel:

Har tagit alla mina gamla bilder fotat av dom och fått dom till att se mycket bättre ut än orginalet.
Visst scannar jag mycket, men det går fortare att fota av dom. :)
Sen går inte allt att scanna heller, då kan det vara bra att veta hur man fotar av dom...
 
Sv: hur får man BRA bilder?

om du hellre vill ta kort pa dem, finns oftast installningpa digitalkameran dar du staller in vilket sorts ljus du har runtomkring dig, da brukar kamerans installningar 'jamna ut' de gula tonerna man ofta far av vanlig belysning inomhus.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 360
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 799
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 459
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 087
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp