Hur får man bort den hemska lukten!?

TheHunted

Trådstartare
Hej!
Har ett problem med att få bort den hemska lukten av tjära.
Hur får man bort doften om det råkat komma något på tex
täcken/kläder/tygglar osv?

MYCKET MYCKET tacksam för svar!

//TheHuntedOne

Sv: Hur får man bort den hemska lukten!?

Hemsk:confused:
Jag tycker det luktar gott:d

Men jag skulle tippa på att för att få bort lukten måste du ta bort tjäran helt eller så gott det går iaf.
Fast det brukar gå bort av sej själv efter ett tag (ett bra tag).

Nåt starkt medel fast som ändå inte förstör materialet... vad kan det vara?
Såpa är väl milt fast ganska effektivt...

Nja, jag vet inte.
Som sagt jag tycker det luktar gott.

undrara samma sak?? Tror tyvärr bara d e att "stänga näsan" :-P Man vänjer sig efter ett tag... *hmm*

TheHunted1 skrev:
Hej!
Har ett problem med att få bort den hemska lukten av tjära.
Hur får man bort doften om det råkat komma något på tex
täcken/kläder/tygglar osv?

MYCKET MYCKET tacksam för svar!

//TheHuntedOne
Jag har precis varit och luktat på sommartäckena och jag har använt mycket tjära. Dom är tvättade i vanligt tvättmedel+ sköljmedel. Det luktar ingenting. Nerpackade sen oktober.

Visst luktar det hemskt, har en burk i mitt skåp i stallet och det stinker som sjutton om allt som finns i skåpet. Har den kvar bara för att pållens hovar blir så himla fina (inte bara utseendemässigt, dom blir starkare). Men alla andra i stallet som går förbi när man håller på säger; "Åhh vad gott det luktar, det luktar sommar". Man kanske skulle ta och sätta en klädnypa på näsan;)

Skrauti skrev:
Visst luktar det hemskt, har en burk i mitt skåp i stallet och det stinker som sjutton om allt som finns i skåpet. Har den kvar bara för att pållens hovar blir så himla fina (inte bara utseendemässigt, dom blir starkare). Men alla andra i stallet som går förbi när man håller på säger; "Åhh vad gott det luktar, det luktar sommar". Man kanske skulle ta och sätta en klädnypa på näsan;)

Haha!!:p:banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
259
Senast: Rosett
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har mått välförtjänt bra faktiskt dom senaste månaderna. Mediterat, yogat, umgåtts kravlöst med människor och djur. Jobbet lunkar på...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: miumiu
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka