Hur får jag tyst på micron?

Riru

Trådstartare
Har mailat företaget men förväntar mig inget svar/ att det inte går då det inte står något om hur man stänger av ljudet i bruksanvisningen.

Men nog måste det väl gå på något sätt stänga av oväsendet? För det är alltså ett högt pipande ljud varje gång man trycker på en knapp, i varenda hack när man snurrar på vredet så det kan ju bli oändliga pip om man ska ha många minuter :banghead::meh: samt såklart också en massa pip när det är klart, och ytterligare pip för att påminna om att det är klart. Är omöjligt att inte väcka hela huset om man behöver värma på något på kvällen/natten.
Finns det helt tysta micros? Kan ju vara bra att veta om denna skulle råka gå sönder.. :angel:

Har mailat företaget men förväntar mig inget svar/ att det inte går då det inte står något om hur man stänger av ljudet i bruksanvisningen.

Men nog måste det väl gå på något sätt stänga av oväsendet? För det är alltså ett högt pipande ljud varje gång man trycker på en knapp, i varenda hack när man snurrar på vredet så det kan ju bli oändliga pip om man ska ha många minuter :banghead::meh: samt såklart också en massa pip när det är klart, och ytterligare pip för att påminna om att det är klart. Är omöjligt att inte väcka hela huset om man behöver värma på något på kvällen/natten.
Finns det helt tysta micros? Kan ju vara bra att veta om denna skulle råka gå sönder.. :angel:

Jag har en rosa från netonnet det plingar bara när den är klar :)

Jag har en rosa från netonnet det plingar bara när den är klar :)

Har också en som bara plingar när den är klar. Fast den har inte massa knappar och finesser

Går det stänga av plingandet på era? Är det ett sånt där "mekaniskt" pling (eller hur jag ska förklara) eller ett riktigt PIP? Är kanske skillnad på hur man stänger av dessa ljud, om det nu ens går på någon.

Går det stänga av plingandet på era? Är det ett sånt där "mekaniskt" pling (eller hur jag ska förklara) eller ett riktigt PIP? Är kanske skillnad på hur man stänger av dessa ljud, om det nu ens går på någon.
Jag har inte ens testat. Min låter liksom "pling" en gång bara och inget mer än så.

Suck, fick svar på mail, det går inte att stänga av ljudet. Måste väl ändå finnas någon sladd eller något man kan klippa av...

Suck, fick svar på mail, det går inte att stänga av ljudet. Måste väl ändå finnas någon sladd eller något man kan klippa av...
Vi hade liknande problem med en tvättmaskin som pep oavbrutet av olika anledningar. Nån anvisning fanns inte i manualen men vi Googlade och insåg att många andra hade samma "problem" och nån visste hur man fick stopp på ljudet. Jag skulle mao Googla!

Mitt ex köpte en ny micro när jag flyttade ut och den pep heeela tiden vad man än tryckte på för knapp så var det ett högt pip. Vet att han fick av ljudet men då pep den inte heller när den var klar. ;)

Helt klart något jag ska kolla upp när det är dags för en ny här. :nailbiting:

Jag har ingen lösning på problemet tyvärr, men detta påminner mig om en artikel (eller krönika?) jag läste om just detta ständiga pipande från hushållsapparater. Hon beskrev ganska humoristiskt hur hennes väninna hade råkat få typ en diskmaskin och en tvättmaskin med exakt samma pipljud, och hur väninnan ständigt sprang till fel apparat. Eller om det var en micro och ett kylskåp eller whatever.

Poängen är att detta pipande gör en ju galen! :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka