Hur får jag i hästen magnesium och e-vitamin?

V

vovicockokanon

E-vitamin (pulverform) gick bra ett tag tills jag bytte sort från eclipse till V.S.L tror jag det heter. (Han blir lugnare av magnesium därför vill jag ge lite varje dag)
Har blandat i betfor men nu vägrar han äta! Har bara gett ren betfor nu ett tag och då äter han...
Har någon ett tips?

Sv: Hur får jag i hästen magnesium och e-vitamin?

Äter hästen annat kraftfoder än betfor?
Min äter INTE betfor om jag stoppat hemska saker i den i form av pulver, vad det än är för pulver. Tror inte betfor "döljer" smaken så bra. Hon äter heller inte om jag blandar läskigheter i kornkrossen.
Däremot kan jag blanda i vad sjutton som helst i blötlagd lusernpellets. Eller blötlagd krafft. Det har väl lite "kraftigare" smak än betfor, så pulversmakerna döljs.

Sv: Hur får jag i hästen magnesium och e-vitamin?

ska testa i kraften då...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 599
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 928
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Fetaost
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka