Hur får dom knäledsinflamation?

F

Fladde

Min häst fick det efter Rygskott
Men nu undrar jag hur lång tid ka det ta innan dom får det?
Kan dom få det på ca 2 veckor?

Sv: Hur får dom knäledsinflamation?

Är du säker på att det började med ryggen?
Vad jag fattade i nån annan tråd hade hästen inflammation i bakknäna? Då brukar karprygg (du nämnde väl också att hästen var rak i ryggen?) och ryggproblem komma som ett brev på posten.

Hon är inte rak längre.
Var det när hon hade ryggskott men ej efter behandling

Det jag undrade var ju om ni/veterinärerna är säkra på att det är ryggen som strulade först, eller om hon blev rak i ryggen pga bakknäproblemen.
Åtgärdas inte bakknäna borde hon bli rak igen, om ett tag.
Jag är bara nyfiken på om det kan var tvärt om, att de av "ryggskott" får problem med knäna, inte bara tvärt om.

Antagligen felutpassad sadel

Allt är behandlat och ja ryggen var det allt började med

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
432
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 471
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Miklem träns !
Tillbaka