Hur få uppmärksamhet?

_Runaway_

Trådstartare
Har börjat med NH med hyrhästen. Läste i "Från ryttare till häst" hur man gör olika övningar. Började då med uppmärksamheten. Man skulle stå ca 3meter från hästen och stampa i marken, för att hästen skulle titta på den. När jag testade så fick jag ingen respons alls. Hur mycket jag än stampade. Hur gör man för att få hästens fokus???

gör något som inte hästen förväntar sig av dig, något som han/hon blir nyfiken på.

jag har försökt. Typ att stå still och helt plötsligt hoppa till (som hästar gör när de blir förskräckta). Men han bara ignorerar mig.

Så reagerade en häst jag arbetade tillsammans med också. Det slutade med att jag stog och dansade fågeldansen och apade mig mer än någonsin innan hon lade märke till att jag fanns. Men då blev det med besked! :D

står han i spilta eller box? är han i box kan du ju testa med å sätta dej i ett hörn å små gnola (göra små ljud). tillslut! kommer han undra vad du sysslar med, men annars kan du göra som ovanstående skrivare gjorde, dansa fågeldansen :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 624
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka