Hur få tyst på fåglarna?

gul_zebra

Trådstartare
Hur ska man bära sig åt för att få fåglar att hålla käften?! Lite kvitter är väl okej men här hemma sitter de och skriker som fan hela dagarna så man går ju med konstant huvudvärk och är irriterad hela tiden. Jag blir galen på de jävla flygfäna! :mad:

För tillfället har jag flyttat ut de i en mindre bur och tagit ut till köket och hängt handduk över. Så nu är de tysta iaf och börjar de skrika så är de åtminstone längre bort och hörs inte lika bra. Men där kan de ju inte stanna direkt, det säger ju sig självt... Så hur bär man sig åt för att få tyst på de? Både jag, pappa och äldsta syrran håller på bli tokgalna på de jävlarna! :crazy:

Senast ändrad:
Sv: Hur få tyst på fåglarna?

Jag har inga, men mamma och syrrorna har totalt 4 lessons sparvpapegojor.

Dessa papegojor är ju ganska pratglad av sig...en stor goja i litet format ;-)..Hur bor dom då ? Kan du inte kanske fixa en större voljär så dom får utlopp för sin energi ?

Vi har 2 undulater som låter nåt så jävulst... ;) Men har hast sånna i 7 år så man tänker inte på det längre...

Det finns inget sätt att få dem tysta. Så är det att ha fåglar.

Varför spruta på fåglarna? De gör inget fel när de kraxar och tjattrar, det är naturligt. Att bli duschad ska dessutom vara skönt och är väldigt viktigt för fåglar. Sprutar man vatten på dem i det syftet så blir de rädda och kommer därmed inte vilja duscha mer, samt att de kanske inte vill bada heller.

Märker det ja :crazy: Och folk säger att det är bland de tystate papegojorna som finns... vad sjutton, de låter ju mer än undulaterna :eek: Vet inte hur stor buren är men tillräckligt för att de ska kunna flyga iaf, men mycket leksaker och annat. Flyger fritt flera timmar/dag.

Fjunet: Verkligen absolut ingenting? Inte ens nånting som skulle kunna hålla de tysta några minuter, eller försöka "dämpa" åtminstone? Hmm, dämpa låter nog dumt men du fattar nog vad jag menar iaf.

Gruff. Jag vill flytta, vill inte bo med några satans fåglar :crazy:

Man säljer dem.
Fåglar är betydligt mer krävande än de flesta tror.

Om det ändå gick att göra det... Kan garantera att de vore sålda för länge sen då. Men, de är inte mina så...

Varför inte sätta in fågelburen i din systers/mammas rum, ljudisolera väggarna med äggkartonger eller tyg, och sen låta dem uppleva det underbara ljudet för sig själva?

Äldsta lillsyrran har redan sina på sitt rum (vilket inte är spec praktiskt när de sitter och ropar på varandra... :crazy: ). Yngsta syrran kan inte ha de på sitt rum, då kan hon inte sova, hon är för ljudkänslig. Mammas och pappas rum fungerar inte, de har ingen vägg på ena sidan utan det är bara typ... En bredare del av hallen typ :crazy:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 349
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: Niceperson
·
Övr. Djur Jag har zebrafinkar just nu och ska ha lite fler finkarter längre fram. Jag skulle dock gärna vilja ha någon fågel jag kan hålla på med...
Svar
6
· Visningar
3 031
Senast: gul_zebra
·
Övr. Barn Utan några skrikmetoder alltså? Jag är stort behov av att+ få lite hopp och peppning just nu. Min bebis är nio månader och har sovit...
Svar
17
· Visningar
1 515
Senast: Pallas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama