hur få svansen att bli tjock igen? ^^

T

TaylorSwift

Hej!
Vi har en långhårig perser hona som fick ungar i sommras, vilket ledde till en väldigt tovig svans som vi var nästan tvugna att klippa bort all päls,
nu undrar jag HUR jag ska få den TJOCK och fluffig igen :D Antar att de mesta är att låta den växa med under tiden nåt tipps på hur jag ska behöva borsta den mindre utan att det blir tover, för det känns som om borsten bara sliter bort massa hår? Hon har en såndär stålborste.

Tipps? :D

Sv: hur få svansen att bli tjock igen? ^^

Balsamspray och borsta ofta och försiktigt så inte en massa hår slits bort.

är det nåt specielt spray man ska ha då så att det inte blir farligt om hon slickar i sig det?

När vi gör tovklippningar och borstar katter på jobbet (klinik) sprayar vi dem med Humilac. Det har lite balsameffekt iallfall och borde inte vara farligt att slicka i sig eftersom det är avsett för djur.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 045
Senast: Wenniz
·
Hästvård Hej! Har kanske en något onödig fråga.. Min D ponny och jag har precis bytit stall, 1 Januari. Skulle då duscha av hennes fötter. I...
Svar
18
· Visningar
1 415
Katthälsa Jag har en långhårig liten fröken som när hon hittades hade levt förvildad i ett par år. Hon var extremt mager och svag och räddningen...
Svar
3
· Visningar
5 087
Senast: hagel
·
Hästvård I februari tog jag över en häst på halvfoder och tar över honom på hel nu när ägaren hittat en ny häst. En fransk travarherre född -01...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama