Hur få i pålle mineralerna??

N

Nossan

I år behöver han en skopa (ca i dl) mineraler i tillskott efter beräkningar, men det salt jag har har han en enastående förmåga att "äta runt". Han får det i havren och sen betfor slänger jag ihop med för att det skall "smälta" saltet som jag inbillar mej, men lögn i helsicke. Det blir en saltkaka i botten som han inte verkar få i sej och jag får stå där och hacka med hovkratsen. Vad skall jag köpa istället??
 
som hon skriver,pelletrerade mineraler,det ger jag min,blandat med havren och det andra han får.
man göra så att man ger vitlök och blandar ut med vatten om han inte gillar smaken på det,då går det oftast ner oansätt
 
Hej
Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar, men jag har lärt mig att om hästarna inte behöver mineraler så äter dom inte dom. (egentligen så funkar vi människor så också, men vi har tränat bort att lyssna på vår kropp så att vi äter iallafall.)
 
Gav mina pelleterade mineraler när dom behövde och det åt dom med glädje, köpte sedan fel en gång opelleterat ratades bara en av dom tre åt upp sina mineraler.
 
Tyvärr stämmer det inte riktigt. Hästen kan känna en BRIST, men "det dagliga behovet". Dessutom är mineralerna i en blandad form, och har hästen en stor brist på ett ämne kanske den äter massor för att få i sig av det och får då i sig för mycket av annat. Sen finns det hästar som ratar en sorts mineraler men äter gladeligen av en annan sort, så det lär det ju knappast vara behovet som styr.
 
rör du runt de ordentligt så de verkilgen e blandat?
Då brkar de vara svårt för dom att pilla bort,ös på vattnet som blir kvar efter betforn oxå-ger söt smak.
 

Liknande trådar

N
Foder & Strö Jag ska äntligen bli medryttare igen. Har haft uppehåll ett tag nu och varje gång ja ser hästar eller kollar på häst sport osv så får...
2
Svar
37
· Visningar
3 994
Senast: aprilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp