Hur få hem katt?

Royal_724

Trådstartare
Jag har mina kattungar ute på annons!
Och häromdagen fastnade en för min honkatt, bara det att hon bor i Stockholm och jag bor i Skeppshult som ligger i Jönköpings län.
Hon kände inte för att åka så lång och jag har inget körkort så jag kan inte möta upp henne på halva vägen! Och hon vill verkligen ha den här katten. Någon som vet nåt sätt att transportera katten?
Jag själv tycker att hon ska hämta den själv, men lovade ändå att kolla upp om det finns några andra alternativ!

Sv: Hur få hem katt?

Kände inte för att åka så långt men ville verkligen ha katten? :confused:
Låter ganska motsägelsefullt i mina öron...
Tycker dessutom inte att det är överdrivet långt mellan Skeppshult och Stockholm, hade kunnat vara betydligt värre.
Håller med dig, tycker hon kan hämta den själv faktiskt. Några andra förslag på hur det skulle gå till har jag inte.
Vill hon inte träffa katten innan hon köper den?

Känner inte för kanske var fel uttryck, men hon tyckte det var väldigt långt! Nä, jättefarligt långt tycker inte jag heller!
Nä, hon tyckte bilden sa allt!
Får se va hon säger!

Jag sålde min bengalkille för nån månad sen, till ett par längst ner i skåne. jag bor utanför karlstad. Det tog dom 7 timmar att komma och kolla på katten. Dom fick ligga på hotell över natten och hämtade min kisse dagen efter. Sen åkte dom 7 timmar hem igen.
Så varför inte bara köra katten?

Nä, skulle jag hittat en katt jag verkligen fastna för så hade jag åkt för att hämta den. Men hon tyckte väl det var för långt att köra!
Vi får se hur hon gör! Vill hon inte köra så finns det ju tåg!

Låter högst skumt att kunna bedöma en livskamrat på bild...:crazy: Jag tycker nog att hon får åka "långt" om hon vill hitta rätt katt. Då kanske hon inte är allergisk om 1 ½ år. :smirk:
Jag åkte 25 mil för att kolla på en av mina tidigare katter, inget avstånd för någon man eventuellt tar med hem för ett liv ihop på sådär 15-20 år..

Avståndet mellan skeppshult och stockholm är ju inte mer än ca 40 mil.. och det åker man ju på 3,5 timme.

Även om jag anser att hon borde hämta katten själv, så finns det väl alltid möjlighet att försöka hitta någon som åker den sträckan och kanske skulle kunna tänka sej att ta med katten.

Aldrig i livet att jag skulle överväga att sälja en katt till någon som inte bemödar sig med att åka och hälsa på den oavsett sträcka.
Jag tycker du ska leta efter en seriös köpare till din kattunge.

Vill du inte träffa din kattungeköpare innan du skickar iväg katten?? Jag skulle aldrig sälja en katt utan personlig kontakt med blivande ägaren, jag skulle heller aldrig köpa en katt utan att ha varit och hälsat på den innan. Jönköping-Stockholm är ju ingen lång bit!

När jag hade kattungar till salu skulle det inte falla mig in att sälja till någon som jag inte hade träffat och som dessutom vill köpa en kattunge enbart pga ett foto.
"Känner inte för att åka". Dumheter säger jag, verkar inte som en seriös köpare. Sälj till någon annan som visar större intresse.

Tycker själv hon får hämta katten, annars kan hon ju inte vara speciellt intresserad tycker jag. vill hon dessutom inte se den först? Vill inte du veta vem som skall ta katten? Nä, mitt råd är att hitta någon annan som vill ha katten om hon inte komemr och hämtar den.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 456
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Igår blev jag (nå, min bil med mig i) rammad av en traktor. Jag körde på vår lilla, lilla grusväg och fick syn på mötande ekipage...
2
Svar
25
· Visningar
3 826
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka