Hur få fram info??

nihe

Trådstartare
Om en holländsk hingst?
håller på att köpa mig en liten herre som är imp holland & försöker få fram info om pappan & syskon.
Har provat googla, allbreedpeddigree & hästkatalogen så nu vänder jag mig till alla duktiga här på buke:)
Finns det någon holländsk stambok på nätet?

mvh/nihe

Senast ändrad:
Sv: Hur få fram info??

Tack snälla du :)
men tyvärr hittade ja inget där heller:cry:

hästen som jag ska köpa är angloarab om det är till ngn hjälp ?
mvh/nihe

Tack snälla :)
är ingen hejare på holländska men tror att jag ev kan ha hittat pappan :)
går det att få fram någon lista på avkommor så man vet om det är rätt ? förstår inte språket så jättebra... engelska sidan fungerar ju inte :devil::devil:
vet tyvärr bara mamman & pappans namn för tillfället, blir ju lite svårare men är så nyfiken på hästarna bakom honom & eventuella syskon så jag kan inte hålla mig tills han kommer hem & jag får passet :angel:
han är e: Eduard u: Esmé
mvh/nihe

Tack snälla :)
är ingen hejare på holländska men tror att jag ev kan ha hittat pappan :)
går det att få fram någon lista på avkommor så man vet om det är rätt ? förstår inte språket så jättebra... engelska sidan fungerar ju inte :devil::devil:
vet tyvärr bara mamman & pappans namn för tillfället, blir ju lite svårare men är så nyfiken på hästarna bakom honom & eventuella syskon så jag kan inte hålla mig tills han kommer hem & jag får passet :angel:
han är e: Eduard u: Esmé
mvh/nihe

Maila till holland, på engelska, du kommer säkert att få svar på dina frågor. NPRS är alltid hjälpsamma, jag mailade om en ponny jag köpt, och fick massor med intressant information.

Hej.
tack snälla för hjälpen:)
jag trodde oxå det var den eduard men om man tittar på hans avkommor så står inte hästen jag köpt med där.?
mvh/helena

När det gäller Sport-Horse data är detta inget officiellt register utan de hästar som finns där är vad olika personer har lagt in i databasen.

Aha ok. Tack
då är det ju säkert den Eduard, får väl titta i passet när pållen kommer hem borde komma vilken dag som helst nu :)
mvh/nihe

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 644
Senast: Whoever
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 455
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Buke kan ju ALLT så jag tänkte försöka hitta input här även i denna fråga. Jag har ett yrke där man står och går mycket, sällan under...
Svar
3
· Visningar
1 128
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 543
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka