Domino_s
Trådstartare
Har ett 9-årigt sto. Jag tycker att hon ser ganska fin ut med fick påpekat igår att hon behöver tappa en del vikt till. Och visst, tittar jag kritiskt på henne så är kanske detta sant.
Har tyvärr inga dagsfärska bilder på henne. Men tänkte fota idag. Ska även
mäta henne och få fram vikt.
Eftersom man inte får be om hjälp med exakta foderstater så skriver jag endast vad hon får, inte hur mycket. Vi har ganska lågt protein innehåll i hösilaget och därför får hon lucern och nu även lite soja för jag var orolig för att hon skulle få proteinbrist. Hade helst velat ge bara lucern, men det sa hon stopp till och vägrar äta mer än det hon får idag...
Hon är en ganska grov häst naturligt, har haft fång, väldigt väldigt lättfödd. Nåt mer ni behöver veta så säg till.
Hon får:
Hösilage (TS 72%, MJ 7,3, Smrp 31, Ca 3,1, P 1,6, Mg 1,0)
Krafft Müsli
Soja
Lucern
Betfor
Mineraler
B-vitamin
Mitt mål är helt enkelt att få henne lite mer slimmad, men jag vill göra det sakta men säkert och inte göra som en del andra, dra ner på hösilages till hälften eller nåt liknande...
Tacksam för alla råd jag kan få!
Mvh Domino_s
Har tyvärr inga dagsfärska bilder på henne. Men tänkte fota idag. Ska även
mäta henne och få fram vikt.
Eftersom man inte får be om hjälp med exakta foderstater så skriver jag endast vad hon får, inte hur mycket. Vi har ganska lågt protein innehåll i hösilaget och därför får hon lucern och nu även lite soja för jag var orolig för att hon skulle få proteinbrist. Hade helst velat ge bara lucern, men det sa hon stopp till och vägrar äta mer än det hon får idag...
Hon är en ganska grov häst naturligt, har haft fång, väldigt väldigt lättfödd. Nåt mer ni behöver veta så säg till.
Hon får:
Hösilage (TS 72%, MJ 7,3, Smrp 31, Ca 3,1, P 1,6, Mg 1,0)
Krafft Müsli
Soja
Lucern
Betfor
Mineraler
B-vitamin
Mitt mål är helt enkelt att få henne lite mer slimmad, men jag vill göra det sakta men säkert och inte göra som en del andra, dra ner på hösilages till hälften eller nåt liknande...
Tacksam för alla råd jag kan få!
Mvh Domino_s