Hej! Som rubriken visar så undrar jag hur erfaren man behöver vara för att bli medryttare? Förstår att detta är olika beroende på hästen och personen. Men jag har ridit i 6 och ett halvt år, dock bara en gång i veckan på ridskola. Dock så ska det tilläggas att jag bara är 16 år och alltså började när jag var liten och mest "åkte runt" på shettisar. Har hela tiden ridit på en liten ridskola( JA aktiv häst i Säve), som inte är som en vanlig ridskola utan där fokuseras det mycket på grunderna innan man börjar galoppera, hoppa och flänga runt utan att ha koll på vad man gör. Alltså har jag knappt några erfarenheter med hoppning men klarar lätt dressyren för ryttarmärke 3 och har jobbat en hel del för hand. Vad det gäller stallarbete så lär man sig ju inte mycket på ridskola men jag ser inte hur jag ska lära mej det om jag inte blir medryttare och börjar jobba i stallet. (Kan ju självklart göra det som är basic som sadla, tränsa, mocka och rykta. Jag älskar verkligen både att rida och bara vara i stallet och pyssla med hästarna och stallet får mig alltid att må bra så jag vill verkligen bli medryttare så att jag kan vara i stallet mer, jag undrar bara, tror ni jjag är redo, och vad ska jag göra för att bli mer redo? Tacksam för svar