hur börjar man?

Buck

Trådstartare
jag har alltid varit intresserad av fälttävlan men då jag aldrig haft möjlighet att hoppa naturhinder,(finns ingen skog som man kan rida i här) så det känns inte direkt som att jag helt enkelt kan ge mig ut på första bästa pay and cross :grin:

hur gör jag för att förbereda mig och hästen inför terräng hinder? hästen har tävlat upp till 1.30m och jag har endast tävlat/tränat 1m och 1.10m
jag har ingen plats till att bygga egna hinder mer än i hagen som är lite stenig och ojämn,
jag tränar hoppning för tränare en gång i veckan men tror inte att min tränare är så speciellt intresserad av terräng och kan lära ut det.

Sv: hur börjar man?

Nej, visst kan du lägga fram någon stock själv och så, men det bästa är att rida på en bana med riktiga hinder och bra underlag.

Kolla på olika klubbars hemsidor när de ordnar träningar. De nära dig som har terrängbana och träningar är väl Flyinge Rf, Dagstorp, Tågarp, Gärds, Vinslöv (om de fortfarande har), Torns?, Skönabäck och Anna Hassö fast jag vet inte viken klubb det är nu..., även Ted Velander (googla så borde du hitta dit) Står det inget så ring och fråga :)

Hoppar hästen allt på banan brukar det inte vara så stora problem i terrängen sen. Har den gått 1.30 har den antagligen hoppat upp och ner för någon bank och lite olika titthinder.
Du kan ju träna på att gå genom stora vattenpölar för att förbereda för vatten :laugh:

Man följer med sin nästan granne på träning och får lite hjälp med lastningen på samma gång ;)

:rofl:det har du rätt i ^_^
glömde att du tävlade terräng för ett tag :angel:

fick reda på att det ska byggas en terräng bana på öveds kloster i sommar nån gång så jag ska kanske vara där och hjälpa till ^_^ (+ kanske smila till mig en plats i huberts jakten till sommaren :angel:)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 186
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 843
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag tänkte kolla vad det finns för erfarenheter här av snubbliga hästar. Jag har ett sexårigt fullblodssto som snubblar väldigt...
Svar
13
· Visningar
4 387
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka