Hur börja med western

MVA

Trådstartare
Är mkt intresserad att börja rida western efter att ha ridit/tävlat "vanlig" engelsk ridning i över 25år.
Men undrar lite hur man går tillväga? Har en westernklubb några mil ifrån mig där jag vart och kollat lite clinics och tävlingar ett par ggr. Men vet inte om de tar emot rena nybörjare i nom western.
Har ni ngt tips på tränare inte allt för långt i från Örebro län som är bra och tar emot gröna elever/hästar?

Sv: Hur börja med western

Jag tror helt nya nybörjare är välkomna :laugh: Har aldrig stött på någon som inte tar emot newbies, de flesta verkar mest tycka det är roligt att få "forma om" en lite!

:) ha ha
blev lite konstigt formulerat ser jag nu i efterhand....Men men, tror ni fattar ändå:laugh:

Är mkt intresserad att börja rida western efter att ha ridit/tävlat "vanlig" engelsk ridning i över 25år.
Men undrar lite hur man går tillväga? Har en westernklubb några mil ifrån mig där jag vart och kollat lite clinics och tävlingar ett par ggr. Men vet inte om de tar emot rena nybörjare i nom western.
Har ni ngt tips på tränare inte allt för långt i från Örebro län som är bra och tar emot gröna elever/hästar?

Hejsan :)
Jag letade reda på en tjej som rider western (min granne) och blev medryttare på en av hennes hästar och fick lära mej:banana:
Har med ridit engelsk ridning i 25 år innan.
Det är det tippset som jag kan ge.

Ginne: tack för förslaget, har svarat dig:)
Cillaj: jättebra förslag, men det funkar tyvärr inte för mig. Har 2 egna hästar så det finns inte en chans i världen att hinnna med och vara medryttare också. tanken är till att börja med att en av dem ska skolas om

Liknande trådar

Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
20 732
Senast: kryddelydd
·
Western Förra sommaren började jag rida privatlektioner i westernridning efter flera års uppehåll från ridningen och har tidigare ridit...
Svar
4
· Visningar
4 323
Senast: Cam
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 060
Senast: fio
·
Dressyr Är nybakad dressyrhäst ägare och i min box står nu en herre på 170+, en riktig gentleman som älskar att arbeta och trivs bra med det vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 558
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar