Hur blir hon rumsren?

F

Frieserhäst

Har haft min lilla gangster kattunge i ca 4 månader nu. Ibörjan hände det någon gång
att hon kissade utanför låda på andra passande ställen, men sen fattade hon vinken och gick
bara på låda efter en vecka. Nu har hon helt plötsligt nästan börjat rata kattlådan.
i 1 vecka nu har hon kissat överallt utom där hon ska! I min handväska, sängen,
om det ligger ett klädesplagg på golvet eller handduken utan för duchen, eller helt enkelt
rätt och slätt där hon är för stunden nästan!

Sambon blir tokig, jag blir smått galen av o springa upp kl 4 på mornarna för att slänga in
något i tvättmaskinen när hon varit framme.

Vad och hur ska jag göra? Har ingen tidigare erfarenhet av kattungar, men har hört av alla
hur duktiga dom är redan från dag 1 att kissa på låda... :crazy:

Tips någon??

Sv: Hur blir hon rumsren?

När våran förra honkatt började göra likadant åkte vi till veterinären. Visade sig att hon hade Urinvägsinfektion. - Förmodligen kopplade hon samman att det gjorde ont att kissa med platsen hon nyss kissat på.

Sv: Hur blir hon rumsren?

Är hon kastrerad?

Vi har problem (se annan tråd) med vår kisse på 5 månader som har börjat kissa i dotterns säng.

Fick tips om att det kan vara så att hon redan är könsmogen, då kan de börja skvätta omkring. Vi vill inte kastrera henne riktigt än, för hon är så ung, så vi testade FeeliWay som vi fick tips om av någon (min ej vem) här inne på Katt.

Tyvärr har inte detta funkat ännu, men vi är bara inne på dag 2 så vi hoppas fortfarande. Sen blir det kasterering trots låg ålder...

Liknande trådar

Katthälsa Hej, jag räddade för 3 veckor sedan en kattunge som jag hörde skrika när jag var ute och red. Han låg uppe i en hög av stockar, grenar...
Svar
5
· Visningar
2 463
Katthälsa Hej, jag skulle behöva lite tips om hur jag skall uppfostra min kattunge inom vissa områden. Jag hittade honom fast i en hög av...
Svar
15
· Visningar
3 553
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Jag behöver tips o tankar från er som är erfarna kattkännare! Jag har för tre veckor sedan fått hem två kattungar från en...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: MonteRose
·
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar