Hur berättade ni?

Sv: Hur berättade ni?

Jag väckte honom med stickan i en plastmugg med kiss. Han visste att jag skulle kissa den morgonen. Och vi konstaterade tillsammans att det var ett plus!
 
Sv: Hur berättade ni?

Här gjorde vi testet tillsammans, och han var den som berättade för mig att jag var gravid....... :D Jag var så otålig att jag ville se på stickan för tidigt, och sen vågade jag inte riktigt titta, så han fick först hålla i den och sedan berätta för mig vad utslaget blev.



Iofs hade han redan innan mig misstänkt att det var på det grvida sättet, då jag hade börjat gå på toa så ofta. Normalt pinkar jag bara morgon och kväll, men nu var jag iväg 4-5 gånger om dagen, så han trodde att det kunde vara ett tecken, men vågade inte riktigt tro på det så han sa inget till mig heller. Som naturligtvis inte hade fattat det:D
 
Sv: Hur berättade ni?

Det var inte så romantiskt. :angel:

Jag gjorde testet, la det på köksbordet och kallade på sambon. Vi stod länge och väl och jämförde med hur ett plus sak se ut, innan vi vågade tro att det var sant. :D

Men mer än så var det inte. Vi var glada, men inte euforiska. Tror faktiskt vi var lite chockade.;)

/Timsetim
 
Sv: Hur berättade ni?

Pussade min sambo i nacken när han satt vid datorn o viskade i hans öra "du ska bli pappa..."
 
Sv: Hur berättade ni?

Han satt vid datorn och väntade medans jag kissade på stickan.

Sen kom jag ut och satte mig brevid honom och höll för resultatfönstret för att sen titta efter två minuter eller hur länge man nu ska vänta. Men jag vågade inte=) satt där några minuter extra och försökte få sambon att kolla, men han vågade inte heller=)

Tillslut gick jag tillbaka till toan, kollade på testet och såg plusset. Började gråta och gick ut till sambon som trodde att jag grät för att de va negativt=) Men imellan snyfftningarna fick jag fram att han skulle bli pappa. Han fattade nog inte riktigt då, det gick nog inte in på riktigt förens när vi va på ul=)
 
Sv: Hur berättade ni?

Med nr 1 ringde jag dåvarande sambon på jobbet. Hans reaktion var, men jag vill inte bli pappa:mad: . Han ändrade sig dock snabbt. Nr 2 var planerad, med samma pappa. Men tyvärr så valde han att lämna oss när nr 2 var 3 mån.
Min nuvarande man var med på toa när vi skulle kolla om nr 3 var på gång. Om han kunnat kissa på pinnen hade han gjort det:D
 
Sv: Hur berättade ni?

vi gjorde testet ihop eftersom hon var planerad och vi bara väääntade och räknade sekunderna fram till vi kunde testa :-)
 
Sv: Hur berättade ni?

Jag gjorde ett test utan att han visste om det. Vår bäbis var inte planerad utan ett "misstag". Jag misstänkte att jag kankse var gravid då jag inte längre kunde hålla mig vaken på natten då jag jobbade vilket jag innan inte haft problem med.

Testet visade plus innan jag ens kissat klart på det så de där två minuterna blev inte ens en halv sekund.

Vi hade precis fått ett husköp klart så jag gick till han på jobbet och sa att det var bra att vi precis bestämt oss för att köpa hus för i Augusti så blir vi tre. Han fattade först ingenting och trodde jag pratade om katten *suck*.

Tog ett tag för oss båda att smälta men vi visste på en gång att vi ville behålla det. Nu har vi 9 veckor kvar tills vi får se vad det är som gömmer sig där inne.:D
 
Sv: Hur berättade ni?

Jag berättade först att min mens var sen och att det kunde vara så att jag var gravid. När jag sedan varit hos barnmorskan och gjort mitt andra grav.test så ringde jag och berättade att han skulle bli pappa.
 
Sv: Hur berättade ni?

Jag gav min sambo stickan inslagen i ett paket då han fyllde år samma dag som testet togs..
 
Sv: Hur berättade ni?

Vi gjorde testet ihop, det var första oskyddade försöket och vi var väl rätt säkra på att ha lyckats eftersom mensen var fem dar sen. Men det hindrade inte mig från att stirra dumt på stickan och tycka "eh, tror du verkligen den visar rätt?" :p
 
Sv: Hur berättade ni?

Han visste att jag skulle göra testet. och sen vågade jag inte kolla på stickan.. så han fick berätta för mig att jag var gravid. var jätte mysigt att höra.
 
Sv: Hur berättade ni?

Vi var kvällen innan tillsammans till apoteket och han fick köpa testet för jag mesade ur. Sen dagen efter gjorde vi tillsammans testet, väntade tillsammans och tittade tillsammans på stickan. Kissade klarade jag däremot av helt själv *skratt* Pappan hade väntat läääänge på det här och var jättelycklig, själv hade jag nog mera omtumlande känslor.
 
Sv: Hur berättade ni?

Jag sa redan till när mensen var försenad, så han var förberedd ! :)

Det var väl ingen överraskning direkt, vi hade ju haft oskyddat sex!
 
Sv: Hur berättade ni?

Då vi inte alls planerade barn (hade bara gått 3 månader sen vi träffades) så gjorde jag testet i "hemlighet".
Hade en känsla av att jag kunde vara gravid trots att jag åt p-piller.
Testet visade ett plus på bara några sekunder.

Väntade en vecka innan jag berättade för killen. Var tvungen att själv få smälta det hela lite.
Sen åkte jag helt enkelt hem till honom och sa att vi måste prata.
Han stod med en mopp i handen i full färd med att storstäda sin lägenhet.
Sen så kunde jag ändå inte få fram orden "jag är gravid" utan han lyckades gissa sig till det. Jag grät och han skrattade.
En månad senare så hade vi bestämt oss för att behålla det.

Nu är Jason snart 4 månader och vi kunde vara lyckligare!:love:
 
Sv: Hur berättade ni?

Ojdå, det tyckte jag var lite äckligt faktiskt !

Jag minns inte hur jag berättade.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Bexzor
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 664
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 795
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp