Tack för alla svar.
Grejen är den att jag kan inte köra på och motionera hur mycket som helst, rådet jag fick hos veterinären på djursjukhuset i samband med att vi röntgade sa att vi skulle promenera 3-4 ggr dagligen i ungefär 15 min per gång.
Jag har testat att gå en längre promenad 30-40 min och då har hon haltat riktigt mycket när hon kommit hem och legat stilla en stund. När vi går dessa 15 minuters så haltar hon inte alls, eller bara lite vissa gånger.
Det är en svår balansgång, motion är bra för bantningen, men hon ska inte anstränga armbågsleden alldeles för mycket heller.
Rådet jag fick hos den andra veterinären vi var hos för en vecka sedan i samband med simningen, tyckte också att det lät vettigt med 15 minuters promenader 3-4 ggr dagligen, men att jag skulle promenera i rask takt så vovve travar på hela tiden och får upp flåset.
Så den senaste veckan har vi dragit upp på tempot när vi promenerat, så vovve varit ordentligt anfådd för vi kommit tillbaka.
Imorgon är det dags för simning igen och vägning, hoppas nu att vågen pekar nedåt, ska även köpa RC sat 30 weight management imorgon på simningen, vågade inte chansa och köpa förra veckan då damen är kräsen när det kommer till torrfoder (petar knappt i sig hälften utav dagsgivan utav Purina JM fodret hon får nu som jag blev rekomenderad utav veterinären på djursjukhuset), så jag fick med hem några prov-påsar förra veckan på simningen, och damen har tryckt i sig dem med god aptit..