skuggi
Trådstartare
Min häst var sjuk(diarré), jag ringde vet, de tyckte jag skulle komma in för utredning(gastro).
Väl på plats hos vet (efter drygt 15 timmars fasta) lägger hästen en normal bajshög (jag blir självklart överlycklig då han sprutbajsat i princip hela vintern).
Vi vänder dock inte på klacken eftersom vi inte vet orsaken till den (tillfälliga?) förbättringen.
Gastro ua, andra prover ua. Skickas hem med rådet att hålla hästen på enbart hö(trots att vi självklart testat detta hemma redan utan effekt).
Sedan kommer räkningen, försäkringsbolaget ersätter inte då hästen inte var sjuk vid besöket.
Att han sprejat ner boxens väggar under natten innan veterinärbesöket är oväsentligt. Jag har självklart kontaktat fb (på telefon när jag förklarade för handläggaren lät det som ett självklart missförstånd), skickat in överklagan/detaljerad beskrivning av allt, fått ännu ett avslag.
Nu undrar jag lite, brukar det här hända eller?
Jag menar, scenariot att man kommer med en häst som man upplever problem med, några direkta fel kan inte hittas på hästen, man skickas hem för vila och avvakta eller nått. Det måste ju hända då och då, har ni inte fått ersättning då?
Tänker tex på hästar som blivit ovilliga/sura osv vid ridning, man misstänker smärta, veterinären kanske utreder/undersöker för hälta/ryggproblem osv men hittar inget konkret.
Sedan kanske nästa veterinär kommer på att kolla munnen och så är det kanske en tandfraktur eller så, men just att man initialt inte hittar något konkret fel på hästen.
Intressant att höra om era erfarenheter.
Personligen kommer jag kriga om det här med bolaget i fråga, skulle vara intressant att veta om det här synsättet är normalt eller om man borde byta bolag vart det lider...
Väl på plats hos vet (efter drygt 15 timmars fasta) lägger hästen en normal bajshög (jag blir självklart överlycklig då han sprutbajsat i princip hela vintern).
Vi vänder dock inte på klacken eftersom vi inte vet orsaken till den (tillfälliga?) förbättringen.
Gastro ua, andra prover ua. Skickas hem med rådet att hålla hästen på enbart hö(trots att vi självklart testat detta hemma redan utan effekt).
Sedan kommer räkningen, försäkringsbolaget ersätter inte då hästen inte var sjuk vid besöket.
Att han sprejat ner boxens väggar under natten innan veterinärbesöket är oväsentligt. Jag har självklart kontaktat fb (på telefon när jag förklarade för handläggaren lät det som ett självklart missförstånd), skickat in överklagan/detaljerad beskrivning av allt, fått ännu ett avslag.
Nu undrar jag lite, brukar det här hända eller?
Jag menar, scenariot att man kommer med en häst som man upplever problem med, några direkta fel kan inte hittas på hästen, man skickas hem för vila och avvakta eller nått. Det måste ju hända då och då, har ni inte fått ersättning då?
Tänker tex på hästar som blivit ovilliga/sura osv vid ridning, man misstänker smärta, veterinären kanske utreder/undersöker för hälta/ryggproblem osv men hittar inget konkret.
Sedan kanske nästa veterinär kommer på att kolla munnen och så är det kanske en tandfraktur eller så, men just att man initialt inte hittar något konkret fel på hästen.
Intressant att höra om era erfarenheter.
Personligen kommer jag kriga om det här med bolaget i fråga, skulle vara intressant att veta om det här synsättet är normalt eller om man borde byta bolag vart det lider...