Sv: Hur är ni försäkrade? olycksfall etc.
Jag blev uppringd av if idag (vi har alla familjens försäkringar där). Vi pratade lite om behovet av försäkringar och jag kom på att jag nog inte har någon olycksfallsförsäkring. Jag är inte medlem i något fack, brukar man ha något skydd från annat håll?
Om jag tar upp ridning igen (rider inte nu), täcker if:s olycksfall det?
Det är inte så jobbigt att teckna försäkring om man pratar med rätt person som hjälper dig!
Var inte meningen att stressa upp dig men en vanlig anledning till att kunder blir arga på bolagen är för att de inte vet vad det är de har tecknat för något. Vissa är lite dum-snåla och väljer det billigare alternativet och sedan när olyckan är framme så blir det inte som de tänkt sig för att dittan och dattan inte ingick men de tog det för givet= missnöjd kund pga okunskap. Detta scenario är vanligt när folk tecknar försäkringar över nätet.
Pratar du med en försäkringsrådgivare så får du svar på dessa direkt.
Eftersom du nämnde några specifika saker som var viktiga för dig så är det ju viktigt att de kraven uppfylls.
Om du inte vill prata med någon över telefon, skumma igenom villkoren på nätet (ligger oftast som pdf:er) och skicka iväg ett mail eller teckna direkt på nätet.
Villkoren finns alltid på bolagens hemsida.
Jag jobbar på If Skadeförsäkring.
Jag blev uppringd av if idag (vi har alla familjens försäkringar där). Vi pratade lite om behovet av försäkringar och jag kom på att jag nog inte har någon olycksfallsförsäkring. Jag är inte medlem i något fack, brukar man ha något skydd från annat håll?
Om jag tar upp ridning igen (rider inte nu), täcker if:s olycksfall det?