Hur är gpa hjälmarna i storlekarna ?

I

izabellaa

Hej !
Funderar på att köpa en gpa hjälm, förmodligen en speed air,Titium eller Classic. Hur är dem i storlekarna ? Stora ? Små? Normala? Töjer/ formar de sig ?
kvalitet ? :)

Sv: Hur är gpa hjälmarna i storlekarna ?

Jag har en Titium, tycker de är normala i storlekarna och töjer sig inte nämnvärt. Kvalitén är bra, min är använd så gott som dagligen i alla möjliga väder och det syns knappt (hjälmen är 3-4år gammal).

Jag tycker att de töjer sig. Jag är normalt en 57, men jag har 56 på min GPA just för att så många andra klagade på att deras hjälmar blev för stora efter ett tag.

Vilken modell av GPA har du? Jag funderar på att köpa en Titium.

sitter 57 bra på dig ? Just nu har jag en hjälm (inte gpa) i storlek 57 och en i storlek 56 men ingen sitter bra, den ena är liite stor och den andra sitter snett typ.

Jag har en Speed Air, de är ju inte så paddade så de varken töjer sig eller ändrar form nåt mycket.
Prova innan du köper, storlekar och passform skiljer mellan olika märken och modeller och är därför svårt att jämföra.

sitter 57 bra på dig ? Just nu har jag en hjälm (inte gpa) i storlek 57 och en i storlek 56 men ingen sitter bra, den ena är liite stor och den andra sitter snett typ.
57 satt bra när jag provade den i affären, men eftersom alla sagt att de töjer sig så köpte jag en 56:a som var lite för tight. Det tog kanske 14 dagar så var hjälmen helt perfekt på mig.

Jag har en Speed Air Evolution och jag tycker den är normal i storleken. Min har inte töjt sig.

Jag har en av de första modellerna av GPA hjälmar och gisses vad den har töjt sig! Säkert minst 2 strl om inte 3. För att jag överhuvudtaget ska kunna använda hjälmen måste jag stoppa in tofsknuten och allt hår, annars sitter den inte på! Min sambo kan till och med ha den trots att han normalt sett har mycket större huvud än mig:p

Tror jag gjorde misstaget att ta för stor strl i början. Har 56 på Charles Owen hjälmarna och 57 i GPA:n, men den är ju mer som 60 i size!

Tror det är de äldre GPA hjälmarna som töjer sig. När jag pratade med ridsportbutiken jag köpte min Titium i så sa de att de nyare inte töjer sig eftersom det är annat foder/stoppning i dem.

det verkar tydligen vara lite olika, för vanligtvis så har jag stl 56 på alla mina hjälmar. men på min gpa var jag tvungen att ha stl 57. har haft min i snart 3 år och den har inte töjt sig utan håller sin form. kvaliten är som sagt mycket bra.

Liknande trådar

Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
575
Senast: Oknytt
·
Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: iNHALE
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar