Hur använda K9 KERATIN COAT REPAIR MOISTURIZER ?

IngelaH

Trådstartare
Mor o fars Amerikanska cockerspaniel är för närvarande tovexpert mamma borstar, borstar och borstar igen efter nästa promenad eller en kvarts lek är han lika full av tovor igen.

Pappa har nu köpt K9 KERATIN COAT REPAIR MOISTURIZER, det står bara vad det innehåller och att det är jättebra att använda. Men inte HUR det ska användas. Om det ska användas på blöt eller torr hund. Men i och med att det står att det antistatiskt så tänker jag på de sprejer jag använde till katterna. Då använde man det på torr päls.

Är jag på rätt spår?

Det är spraybalsam så jag hade nog använt det på fuktigt hår, efter dusch. Men jag duschar min hund en gång i veckan.
Testa, det lär inte göra någon skada om man använder den i torrt hår.

Det kan användas på både torr och fuktig päls. Som utredande spray eller som spraybalsam typ. Men om man vill åt tovorna finns en som heter k9 dmatter, suverän på torr tovig päls. Alla sätt förutsätter ju en bra karda dock.

Är du hästägare så går det utmärkt med den oranga man o svans sprayen.

Den fanns alltid i Fatimas ryktlåda. Då henne svans ofta innehöll trollflätor, kardborrar och en o annan halmbal (halmbal var uttryck som en av mina dressyrtränare hade när jag red in en dag och denne förskräckt utbrast. "Hon har ju en hel halmbal i svansen". När jag tittade efter, så var det ett tre cm långt halmstrå... :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka