Hur ange bildkälla i källförteckning?

ascha

Trådstartare
Håller på med en uppgift och måste (?) ange bildkälla i en källförteckning, men hur gör man? I vissa fall så vet jag inte vem fotografen är utan jag har bara en url-länk till sidan där bilden finns. Sidan som bilden hämtas från har jag fått från kursledaren.
 
Håller på med en uppgift och måste (?) ange bildkälla i en källförteckning, men hur gör man? I vissa fall så vet jag inte vem fotografen är utan jag har bara en url-länk till sidan där bilden finns. Sidan som bilden hämtas från har jag fått från kursledaren.

Beror på vilket system du skall använda för källhänvisning (dvs typ APA, MPL eller dylikt)
 
Bildkällan är det ställe du hämtat bilden från. I mitt område använder vi nästan uteslutande ett något modifierat Harvardsystem för referenser och samma för figurer. Källan till figuren skrivs inom parantes i figurtexten och verket sätts i referenslistan. Endast foton som publiceras för första gången anges med fotograf.
 
Jag tror jag gör rätt i texten (använder Harvardsystemet) men vet inte hur jag ska skriva i referenslistan. Har försökt googla men hittar inga exempel på hur man skriver när det gäller bilder.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
737
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: Tilly_85
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 077
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 125
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp