Hur ändra bildformat??

M

MaLu

Jag skulle behöva ändra en bild till .bmp format.

Jag har fått en logga skickad till mig och den ligger som det är nu i ett word-dokument. Hur kan jag göra?

Jag hade tänkt mig att jag skulle kunna markera bilden i word, högerklicka och spara om den men det fungerar ju inte..

hjälp!

malu
 
Sv: Hur ändra bildformat??

En snabb lösning är att du markerar bilden i Word och kopierar den. Därefter öppnar du Paint och klistrar in den där, och sparar den sen som bmp, jpg eller vad du vill.
 
Sv: Hur ändra bildformat??

Tack, men jag kom på det också.. :) Det är konstigt vad man kommer på mycket efter man har skrivit en tråd här... hehe

malu
 
Sv: Hur ändra bildformat??

Finns inget säkrare sätt att kicka igång hjärnan än att be om hjälp. Man borde nog be oftare.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
893
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Min lap top börja bli gammal och sliten och börjar ha lite åsikter om vad jag ber den om. Jag kan dock inte leva utan dator, men har...
2
Svar
35
· Visningar
1 615
Senast: Enya
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna... Glömde att jag inte var inne på messet...
Svar
6
· Visningar
1 223
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp