Hur är det med gummiflis?

YorkWann

Trådstartare
Till paddocken? Trodde inte man fick köpa/sälja sånt längre med tanke på miljöaspeckten? Eller får man köpa det begagnat, eller hur är det?
 
Sv: Hur är det med gummiflis?

Inte säker, bara vad jag hört av en som gjorde så....
Tror man får hämta det gratis (företaget får betala för att dumpa det och i vissa fall är de bara glada att bli av det). MEN, när du sedan ska flytta från din gård så tror jag att du måste betala för att få undan det.
 
Sv: Hur är det med gummiflis?

Vad jag förstår så är det flis av bildäck man inte får använda ur miljösynpunkt.
 
Sv: Hur är det med gummiflis?

där jag hade hästen inann fyllde de på med nya gummiflis förra sommaren iaf
 
Sv: Hur är det med gummiflis?

YorkWann skrev:
Till paddocken? Trodde inte man fick köpa/sälja sånt längre med tanke på miljöaspeckten? Eller får man köpa det begagnat, eller hur är det?
Gummiflis får man använda, men kabelflis (heter det väl? :o ) är inte tillåtet. Måste även tilläggas att det är olika från kommun till kommun, vissa tillåter inte vanligt gummiflis heller. Ring och hör! Vissa kräver även att det gjorts analyser så materialet är ok.

Har tel.nr till två företag som kan leverera..om du vill ha ;)
 
Sv: Hur är det med gummiflis?

Jen80 skrev:
Gummiflis får man använda, men kabelflis (heter det väl? :o ) är inte tillåtet. Måste även tilläggas att det är olika från kommun till kommun, vissa tillåter inte vanligt gummiflis heller. Ring och hör! Vissa kräver även att det gjorts analyser så materialet är ok.

Har tel.nr till två företag som kan leverera..om du vill ha ;)

Å, man tackar! :bow: (Tycker fö att det är det bästa man kan ha på en ridbana! )

Det jag inte riktigt fattar är varför det finns en skillnad? Gummi som gummi eller? :crazy: Eller finns gummiflis med miljövänligt gummi?
 
Sv: Hur är det med gummiflis?

hej
kan jag ochså få telenummer till leverantör av gummiflis??

MVH Sandra i skaraborgs län
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 290
Senast: co-SMAD4
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 995
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 939
Senast: Johannna1
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästen som kvinnan köpte som trygg allroundhäst visade sig vara både farlig och oridbar. När köpare och säljare möttes i tingsrätten...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • A-kelpie, tollare eller collie?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp