hunter under saddle

LaQuent

Trådstartare
Tänkte höra med er westernbitna människor, i HUS är det tillåtet att ha ett par ljusgråa ridbyxor eller är det beiga som gäller? :):angel:

Sv: hunter under saddle

*KL*
Jag har också en fråga om HUS. Är det lättridning i traven som gäller om det inte står nåt annat?

En fråga till: Det står i regelboken att sadeln ska vara i svart eller brunt läder. Vad gäller för sadelgjord och stigläder? Måste de vara i samma färg? Och är det ok med "equileather"?

Det ska ju matcha för att helhetsintrycket ska bli bra så att använda bruna stigläder till svart sadel är ju inte snyggt, om sen du blir dq för det vet jag inte men hade aldrig vågat prova.
2 färgad sadel får du ju använda.

Men såg du att dom fick en placering?

Godkända färger på ridbyxor är traditionella färger som buff (ljusbrun), khaki, canary (gul), ljusgrå och roströd/brun. Har aldrig sett någon i svarta ridbyxor och det ska inte vara tillåtet.

Dom kan ju inte ha blivit placerade med svarta ridbyxor...
Var nere i Kalmar för en herrans massa år sedan där i stort sett hela högen av Hunter ryttare blev diskade för fel färg på byxorna...:)

Jobbigt läge! :grin: Det står ju annars väldigt tydligt i regelboken!

Fast det kan ta ett tag innan man blir van att läsa amerikanska regelböcker när man är "ny".

Var det kanske i novice klasserna, domarna kanske såg mellan fingrarna på det just därför?

AQHAs regelbok skall följas under AQHA klasser, novice klasser eller inte. Alla ev. undantag finns reglerade i regelboken.
Följs inte regelboken skall detta rapporteras till AQHA.

Så är det!

:)

Jobbigt läge! :grin: Det står ju annars väldigt tydligt i regelboken!

Fast det kan ta ett tag innan man blir van att läsa amerikanska regelböcker när man är "ny".

Ja jag tycker nog det står tydligt, och även om regelboken är fylld med massa text på ibland svår engelska så kan man ju slå upp sin gren och traggla sig genom texten där.
Ska man tävla får man ju lov aatt lära sig reglerna liksom...
Att bli diskad för fel färg på byxorna eller schabrak...klumpigt tycker jag..

:laugh:

Du verkar ha koll, Får man ha vita?

Det har jag kvar sen min nu förglömda dressyrkarriär omjag nu skulle få för mig att rida en hus vid tillfälle...

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
588
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 957
Senast: Sesca
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 793
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 925
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?