Hungrig som en stövare

R

Rikkan

Äter som en stövare/ glupsk som en stövare/ utsvulten som en stövare
Ligger det någon sanning i detta, är stövaren mer hungrig än andra hundar?

Jag har ju själv en liten Malteser som kan äta mer än katten som väger 8 kilo mer än henne....

Sv: Hungrig som en stövare

Kan man vara hungrigare än en Labrador? ;)

Tippan skrev:
Kan man vara hungrigare än en Labrador? ;)

Man kan vara hungrig som en Italienare också. Du må tro att det krävs en del för att hålla dessa gormander i trim :D .

Iofs äter nog Labbar mer urskiljningslöst än andra hundar ;). Kanske de inte är hungrigare, men väl GLUPSKARE. När jag var på Bagis för ett par veckor sedan kom det in en Labbe som svalt en mössa :crazy: . -Det var ju lite onödigt, som en sköterska uttryckte det. På ett annat djursjukhus har de en monter med diverse bortopererade föremål. Labbarna är helt klart överrepresenterade: benlindor, metkrok med rev, en trasig boll, en pocketbok (förvisso söndertuggad), en halvmeter trasmatta :eek: , osv.

Rikkan skrev:
Äter som en stövare/ glupsk som en stövare/ utsvulten som en stövare
Ligger det någon sanning i detta, är stövaren mer hungrig än andra hundar?

Nej det ligger ingen sanning i det.

Utan det kanske snarare säger mer om ägaren, som anväder sig av uttrycken?

Tja jag vet inte... Mina hundar spyr galla på morgonen om de inte får frukost tillräckligt fort. Det brukar vara så med glupska hundar. Jag kan inte annat än tro att de faktiskt ÄR hungriga... Jag tror att vi avlat på hundar med sjuklig aptit faktiskt. Det är ju ingen slump att det är hundar ur vissa raser som är mer benägna till att äta än andra.

Sant, fast sen är det nog en viss typ av labbar. Min labbe var gourmet tills hon blev kastrerad, då började hon äta upp det som bjöds. Fast hon äter fortfarande inte allt, Loka kan äta allt från apelsin, ananas, paprika, lök osv osv till allt oätbart. Fast vi har ju oifs kommit fram till att min gamling är otroligt speciell och inte alls rastypisk :angel:

Vår förra labbe var så glupsk så hon gick själv ut i potatisstyckena och grävde upp potatis som hon åt upp...

//E

Ja självklart så finns det Labradorer som inte äter heller! Men det är nog färre...

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
523
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 399
Senast: Troll
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama