L

Ljozza

Har ett litet promlem...
Vi får hem en hundvalp i helgen som vi har köpt, blandning mellan bordercollie och Wachtel.
Men, den 10 Maj ska vi åka till Danmark med hela släkten o fira min mamma som fyller 50. Då vi inte ska ta med hunden tänkte vi att sambons pappa som bor i huset brevid skulle ha hunden de dagarna som vi blir borta. Men är detta en dum idé?!
Är det bättre att fråga uppfödaren om dom kan ta hunden de dagarna? Så att det inte blir så många nya ställen?!

tacksam för svar:d

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundvakt.

Röstar på uppfödaren, speciellt som det är en valp.

Bordercollie och Wachtel, hur i allsin dar ser en sån ut? Och vad ska du ha den till? Bara nyfiken, borde bli värsta duracellkaninen.

Kan inte din sambos pappa bo hemma hos er den tiden ni är borta då? Så slipper valpen byta miljö.

Jag tycker oxå det skulle kännas bäst men uppfödaren=)
Mamman till valparna är blandning o pappan är renrasig bordercollie, valparna ser ut som bordercollie=)
Vi hade mest tänkt att ha den som sällskap.
Hade tänkt att träna Agility med den sen, det gör dom men mamman o hon tycker det är jätte kul!

Sambons pappa är lite gammal modig av sig så att det skule inte fungera att han skulle bo i vårat hus o det vill jag heller inte att han ska=)
Hade vi haft en bättre relation hade det inte varit några problem=) :)

Varför inte? Valpar finner sig i mycket och så länge det är tryggt och trivsamt hos din svärfar så behöver du nog inte oroa dig för valpen.

Jo det kanske är sant.
Men jag ska iaf höra med uppfödaren om dom kan ta henne o kan dom inte det så har man inte så mycket annat att välja på :)

har du köpt valpen av malin och jennie i kristinehamn? dom valparna värkar ju helt underbara:)

har du köpt valpen av malin och jennie i kristinehamn? dom valparna värkar ju helt underbara:)

Ja Malin vet jag iaf att den ena heter=) Ja dom va fint underbara när man va där. Så jag tror verkligen att det kommer bli en jätte bra hund med rätt uppfostran oxå:)
Känner du dom?!

Ja Malin vet jag iaf att den ena heter=) Ja dom va fint underbara när man va där. Så jag tror verkligen att det kommer bli en jätte bra hund med rätt uppfostran oxå:)
Känner du dom?!

oki:) ja tror jag med:) ja lite kom i kontakt med dom via internet va meningen att jag skulle para min hane med deras tik men blev inte så. jag ville vänta ett tag till innan jag parar honom med nån.

oki:) ja tror jag med:) ja lite kom i kontakt med dom via internet va meningen att jag skulle para min hane med deras tik men blev inte så. jag ville vänta ett tag till innan jag parar honom med nån.

Jaha där ser man=)
Vad har du för någon hund då?

Lämna till svärfar. Ser det inte som några problem att valpen får byta miljö. Dessutom lär den ju har träffat honom och varit där innan iom att ni bor grannar.

Uppfödaren tar säkert dessutom betalt för att ha hunden vilket svärfar förmodligen inte gör.

Jaha där ser man=)
Vad har du för någon hund då?

jag har en blanding mellan bordercollie/collie

så ser han ut.
63081_1205786674.jpg

Lämna till svärfar. Ser det inte som några problem att valpen får byta miljö. Dessutom lär den ju har träffat honom och varit där innan iom att ni bor grannar.

Uppfödaren tar säkert dessutom betalt för att ha hunden vilket svärfar förmodligen inte gör.

Nej det har du ju iof rätt i:smirk:
Ja dom kommer ju o träffas rätt som det är eftersom vi bor brevid varandra, så det kasnke inte är så farligt som jag trodde!

haha, tänkte samma sak :D

Jag vet ju hur vilka duracellkaniner våra wachtlar är.. :p

Haha jasså?
Mina föräldrar har en o visst är det fart i dom det är det ju=)!
Men än så länge har vi inte sett den sidan av henne då hon bara sover=)

Kan uppfödaren ha valpen, skulle jag ha valt denne. Bara för att h*n vet vad som gäller ang. sova, äta, rastning osv.

Bordercollie och Wachtel, hur i allsin dar ser en sån ut? Och vad ska du ha den till? Bara nyfiken, borde bli värsta duracellkaninen.
Min kompis har en blandning av dom raserna. Och den är inte lätt och dom har verkligen gjort ALLT för att hunden ska fungera någorlunda normalt. Hade den kommit till många andra familjer så lovar jag att det hade varit en vandringspokal på blocket eller avlivad.

Ts... Önskar dig all lycka med din hund:)

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 547
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Igår eftermiddag hämtade sambon och jag hunden som vi brukar vara hundvakter åt till och från när dens ägare är iväg på jobb. Ägaren har...
2
Svar
27
· Visningar
4 787
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 835
  • Artikel Artikel
Dagbok I maj 2009 bestämde jag och min dåvarande sambo oss för att köpa en hund, en stor hund. Ett par veckor senare hittade jag en annons på...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka