Hundtrimmer!!

D

Dextrosol

Behöver inköpa en ny hundtrimmer till mina småhundar. Har tidigare haft en Oster, Mark 1, men denna har nu gjort sitt. Undrar om man vågar satsa på en billigare modell?? Såg i djuraffären att dom såle en maskin för 650 kr. Är det ngn som har erfarenhet av de billigare modellerna?? Såg även på en auktion här på nätet där sista budet låg runt 150 kr för en hundtrimmer av okänt märke. Frågan är bara om det är lönt att köpa en sådan billig maskin?? Är rädd för att dom maskinerna "hugger" när man klipper????

Sv: Hundtrimmer!!

Det beror på hur mycket du använder maskinen. Men jag tycker att de flesta jag känner som satsat på lite sämre maskin förr eller senare står där med en Oster A5 ändå. Moser verkar också vara ett bra märke.

När jag köpte min förra cocker så inhandlade jag en knappt begagnad laddningsbar Oster för 500 kr. Men den är minsann inte så högkvalitativ den heller. De laddningsbara verkar i längden inte ha tillräckligt stark motor, även om de är av "bra" märke. Så när jag hittade en Oster A5 till mässpris (1400) slog jag till. Det är faktiskt skillnad att klippa med den! Det händer något!

Så jag tycker - kör på en riktigt BRA maskin oavsett märke. Då håller den i många år.

En vän har köpt en begagnad Oster A5 för 500!

Indy

Hej!
Jag har använt Moser Rex till mina Cockrar och är supernöjd med den. Är nu inne på den andra maskinen på ca. 14 år, men det är på grund av att jag tappade den andra i golvet så att den sprack! Jag tror att de kostar ca. 800:- i dag.
Mvh. Camilla

Ja, Moser har jag uppfattat som att många cockerägare är nöjda med. Dessutom är de jag har sett betydligt mer tystgående än Oster!

800 låter ju som ett jättebra pris!

Indy

Hej!
Jag håller med dig om att Mosern är mer tystgående. Jag har även en Oster A5 (tror jag) som är sladdlös och den låter mycket mer.
Mvh. Camilla

Jag köpte en Moser trixie häromdagen. Nu har jag bara använt den en gång än så länge så jag kan inte säga så mycket om den.
Men priset var bra, 575,00 kr. Och enligt hon i affären så skulle den räcka till för mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambon hade med vår hanhund (6,5 kg) när jag skulle köpa foder på landet utanför Malmö. Foderhalndeln har en stor gårdsplan där...
2
Svar
29
· Visningar
3 278
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka