hundslagsmål *lång*

V

vickis-pajala

ja vänner

jag tänkte ställa en fråga angående min hund :love:

min J****** hund smet idag iväg med min svärfar och svärmors gråhund inget mer med det något som brukar hända.
men dom håller sig i trakten och när jag ropar på honom så kommer han. okejdå ibland:crazy:

men nåå i alla fall´idag kom hundarna INTE när jag ropa så jag lät det bero en stund. för att sedan ta bilen och åka och titta vart F** dom tagit vägen:devil:

i samma veva kommer det en farbror in rusande hemma hos oss en by bo som SÄGER att våra hundar har varit hos hans hund och slagits så att hans hunds bakben vart trasigt.

till saken hör att dena farbror sa INTE sitt namn eller hur svårt skadad hans hund vara. utan han ville bara titta på våran hund om det var den hunden som varit hemma hos honom och slagits med hans hund som satta fast i löplina utanför huset.

farbrorn sa att han i morgon skulle till vetrinären.

min hund och svärmor och svärfars hund har kommit hem och jag har då visiterat båda hundarna grundligt och det syns då inte på våra hundar att dom varit i något sorts bråk.

men då återstår frågan
om nu denna historia är sann vilket jag själv betvivlar
ska jag stå för hans vetrinär kostander och dylikt :confused:
ska jag tillkalla polis:confused:
ja vad göra man och vad gäller :confused:

Sv: hundslagsmål *lång*

Om det är som han säger, så ska du betala hans hunds veterinärvård.
Tror dessutom att du kan få väldigt svårt att motbevisa honom i detta, då era hundar faktiskt sprang lösa (vilket är förbjudet nu :crazy: ) "vind för våg"..

Gnist skrev:
Om det är som han säger, så ska du betala hans hunds veterinärvård.
Tror dessutom att du kan få väldigt svårt att motbevisa honom i detta, då era hundar faktiskt sprang lösa (vilket är förbjudet nu :crazy: ) "vind för våg"..

jo det är jag oxå medveten om att man inte får ha hundar lösa utan uppsikt tror jag det är :confused:

men då står men ju med nästa fråga ska jag åka och titta på hans hund HUR svårt skadad den är eller ska jag med han till vetrinären :confused:
och hur fasen vet jag om det är min hund som varit där
det finns ju ett X antal svarta hundar här ibyn:confused:

Om det är din hund eller inte kan du ju inte veta tyvärr :crazy:
Be att få en kopia på veterinärjournalen och fakturan, efter han varit hos veterinären.

Gnist skrev:
Om det är din hund eller inte kan du ju inte veta tyvärr :crazy:
Be att få en kopia på veterinärjournalen och fakturan, efter han varit hos veterinären.

tack för svaret

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka