Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med dig om att det är otroligt snyggt på vissa raser.Jag tycker personligen att en kuperad beauceron, dobermann, cane corso , riesenschnauzer osv är redigt redigt snyggt.
Jag står dock på den sidan som är "anti" kupering. Det är helt enkelt varken schysst eller nödvändigt.
Amputering kan jag varken säga ja eller nej till i vissa fall.
Däremot såg jag ett program med ceasar där en hund fått frambenen amputerade så att den tvingades gå på sina bakben som en människa. Det är bara sjukt och egoistiskt. Jag är för övrigt mot amputering av framben öht.
Jag ser itne det snygga i din hund inte för fem öre. Du får ursäkta det men jag tycker bara synd om din hund. Jag tycker det är djurplågeri och förstår inte hur någon människa kan acceptera det bara för det är snyggt. Hunden har inte valt detta själv, tycker man inte rasen är snygg utan kupering, skaffa en annan ras!
Hallå där, det är ju inte djurplågeri att tycka att det är snyggt.
Frågan ligger väl om man väljer att göra det på sin hund eller ej (vilket man ändå inte får här, men tar man USA tex)
Nej, det är ju ungefär som att tycka att silikontuttar är snyggt :smirk:Hallå där, det är ju inte djurplågeri att tycka att det är snyggt.
Frågan ligger väl om man väljer att göra det på sin hund eller ej (vilket man ändå inte får här, men tar man USA tex)
Angående Cesars program i måndags - är et djupplågeri att ha en amputerad hund, med bara två ben kvar?
Eller skall liv räddas till varje pris?
Jag har inte kuperat henne.
Hon var det redan när jag hittade henne hos uppfödaren.
Man får vara mycket tidig om man inte vill ha dem kuperade.
Dock fick jag erbjudandet att fixa öronen, men tackade nej.
Jag håller inte med. Tycker din hund hade sett mycket bättre ut med en svans. Ser konstigt ut med en liten stump. ´Ser konstigt ut och är inte snyggt tycker jag
Skrev jag någostans att jag tycker hon är vacker utan sin svans?