Hundsemester - göromål sökes

Tikket

Trådstartare
Jag och sambon ska för första gången åka på semester med hundarna i sommar. Vi åker från Västmanland och åker nedåt Jönköping/Gränna och Skaraborg, vi planerar också att åka till Strömstad med omnejd.

Söker nu tips på områden där vovvarna får följa med.
Framförallt ska det vara fint att fotografera på och såklart fina bilder på hundarna. Även besöksmål som är hundtillåtna är av intresse.
Så vackra platser vi inte får missa får ni gärna tipsa om. Svårt att hitta på nätet faktiskt.
Vi planerar att åka strax innan midsommar och framåt.

Ska ni till Jönköping/Gränna så är en tur till Visingsö ett måste :)
Sist jag var där gick vi en rejäl runda, på sydspetsen är det riktigt fint!

Ska ni till Jönköping/Gränna så är en tur till Visingsö ett måste :)
Sist jag var där gick vi en rejäl runda, på sydspetsen är det riktigt fint!

Ja Visingsö hade vi (läs jag) redan bestämt mig för. Har varit där på snabbvisiter och lämnat hästar, så vill verkligen ta mig tid att se mig omkring där :)
Ska kika på sydspetsen :)

Hela området kring vättern är vackert.
Sandstränder och höjder .
Vill ni fortsätta lite norrut är harje uddar galet fint att fota ifrån.
Googla för bilder.
Det ligger utanför Motala.

I skaraborg rekommenderar jag kinna kulle speciellt om ni åker försommar :)

Jag och sambon ska för första gången åka på semester med hundarna i sommar. Vi åker från Västmanland och åker nedåt Jönköping/Gränna och Skaraborg, vi planerar också att åka till Strömstad med omnejd.

Söker nu tips på områden där vovvarna får följa med.
Framförallt ska det vara fint att fotografera på och såklart fina bilder på hundarna. Även besöksmål som är hundtillåtna är av intresse.
Så vackra platser vi inte får missa får ni gärna tipsa om. Svårt att hitta på nätet faktiskt.
Vi planerar att åka strax innan midsommar och framåt.

Finns mycket att se runt Strömstad. Pm gärna. Vad tycker du om att se? Vad vill du göra?
Tänk på att det finns hjärtmask på Koster öarna med tanke på hund.
Alaska en ö där Hilma som varit guldgrävare i usa byggt med sten. Blomsholm skeppsättning mm.

Hela området kring vättern är vackert.
Sandstränder och höjder .
Vill ni fortsätta lite norrut är harje uddar galet fint att fota ifrån.
Googla för bilder.
Det ligger utanför Motala.

I skaraborg rekommenderar jag kinna kulle speciellt om ni åker försommar :)

I Skaraborg är väl inte tanken att göra något, bott där i 19 år och kan ställen där utan och innan. Blir nog dock ett besök till Hornborgasjön och gå lite där, för att det är fina fotomöjligheter.
Ska kika på det där utanför Motala!

Beroende på hur ni kör så kan det ju bara värt att stanna vid Omberg. Så himla fin miljö som inbjuder till fotografering!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka