Hundrastgård och dyl. i Stockholm

mauxdivers

Trådstartare
Hej!

Jag läser runt lite på diverse hund-forum men har inte postat så mycket själv än. Här kommer min första förfrågan: var kan man släppa sin hund lös i Stockholm? Vi ska adoptera en äldre valp av vinthundstyp som behöver springa fritt, dock såklart på inhägnat område. Särskilt eftersom vi till en början behöver träna mycket inkallning osv.

Tacksam för svar!

Hej!

Jag läser runt lite på diverse hund-forum men har inte postat så mycket själv än. Här kommer min första förfrågan: var kan man släppa sin hund lös i Stockholm? Vi ska adoptera en äldre valp av vinthundstyp som behöver springa fritt, dock såklart på inhägnat område. Särskilt eftersom vi till en början behöver träna mycket inkallning osv.

Tacksam för svar!

Många hundrastgårdar är tyvärr rätt små för vinthundar och en del har läskiga "stöttor" på insidan av staketet som en snabb hund kan slå sig fördärvad på om den springer in i det. Ett tips är hundrastgården på Lidingö nära Breviks hamn (finns inte på kartan som AraSlei länkar till). Den är 5000 kvm, har 150 cm högt och pålitligt staket. En annan stor rastgård (dock normalthögt staket) finns vid Waldemarsudde (finns inte heller på kartan ovan).

Tänker du på den ute vid Fågelöudde? :)

Jag tycker att den uppe vid Gärdet, vid Kampementsbacken, är bra också. Den har normalhögt staket, men är hyfsat stor. 30x50 kanske?

Okej :) Där har vi inte varit, så vi kanske skulle ta en tur dit.
Vi är mycket i den vid Fågelöudde, och den är ju också väldigt stor, dock bara vanligt fårstaket så det fungerar ju sämre om man har en liten hund.

Okej :) Där har vi inte varit, så vi kanske skulle ta en tur dit.
Vi är mycket i den vid Fågelöudde, och den är ju också väldigt stor, dock bara vanligt fårstaket så det fungerar ju sämre om man har en liten hund.

Den rekommenderas verkligen! Visserligen rätt platt och kanske lite tråkig, men det finns inte mycket som de kan krocka med och det är gott om plats att springa på.

Jag surfar på mobilen och har svårt med kartan som länkades... Mina salukis gillade rastgården i Hjorthagen iaf, ganska stor och mycket kuperad terräng :)

Tack så hemskt mycket för alla tips! Kanske åker och inspekterar några av de ställen ni rekommenderat innan hunden kommer hem till oss :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 476
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 850
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 999
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar