Hundmöten

ainasoja

Trådstartare
Jag har haft min blandras ( bägge föräldrarna är chihuahua men han är inte reggad i SKK ) i 3,5 år nu han är nu 5 år,och jag har kämpat med mycket som tex stress hos honom, matvägran, klippa klor utan blodvite, mataggression, koppelträning mm men detta går jag bet på!

När han ser andra hundar så reser han ragg, svansen ställer sig rakt upp, han börjar buffa och dra i kopplet. Kommer dom för nära så gör han utfall. Men detta händer bara när han går i koppel, när han är lös med okända hundar i rastgården så fullkomligt skiter han i hundarna. Han hälsar på dom och sedan går han i sin egen lilla värld.

Jag har försökt att sätta honom, lägga honom, ha honom gående bakom mig, göra sch ljud, skvallerträna mm men inget fungerar. Så har ni några tips? Vad ska jag göra!?!

Jag skäms för hans uppförande!

Jag har haft min blandras ( bägge föräldrarna är chihuahua men han är inte reggad i SKK ) i 3,5 år nu han är nu 5 år,och jag har kämpat med mycket som tex stress hos honom, matvägran, klippa klor utan blodvite, mataggression, koppelträning mm men detta går jag bet på!

När han ser andra hundar så reser han ragg, svansen ställer sig rakt upp, han börjar buffa och dra i kopplet. Kommer dom för nära så gör han utfall. Men detta händer bara när han går i koppel, när han är lös med okända hundar i rastgården så fullkomligt skiter han i hundarna. Han hälsar på dom och sedan går han i sin egen lilla värld.

Jag har försökt att sätta honom, lägga honom, ha honom gående bakom mig, göra sch ljud, skvallerträna mm men inget fungerar. Så har ni några tips? Vad ska jag göra!?!

Jag skäms för hans uppförande!

Klockrent fall för BAT-träning. :D

Att det händer bara i koppel beror på att han upplever sig begränsad. När han är lös vet han att han kan välja, om han vill ha kontakt och hur han i så fall ska ta kontakt. När vi sätter på dem koppel tar vi ifrån dem väldigt många valmöjligheter. Han behöver få lära sig att han inte kommer att bli överkörd bara för att han är kopplad, utan han kan fortfarande använda "mindre" språk än att vråla åt andra hundar.

Här finns filmer, informationsmaterial och allt möjligt. :up:

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 003
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 044
Senast: Milosari
·
Hundträning Hej alla I min flock ingår det tre Leonberger och en liten blandras. Åldrarna varierar mellan 6 mån och 9 år. Hur gör ni andra när ni...
Svar
13
· Visningar
3 052
Hundträning Jag har en chihuahua hane på 4 år som sen valp varit försiktigt och osäker och alltid behövt mycket stöd. Har i vissa situationer blivit...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka