Welsh

Trådstartare
Vår valp är nu 4-5 månader gammal och har ratat sitt valpfoder från start. Ätit ½ av vad hon ska så nu tröttnade jag och har köpt in nytt foder. Fick med en massa provpåsar som jag hällde upp i matskålar.

Så här anser de 2 Berner valpar att maten smakar.

1. Royal Canin Puppy
2. Revir Sport
3. Pro Plan Puppy Large Breed
4. Revir Grön
5. Hills chicken adult
6. Hills Large breed Puppy men endast för att det var en tesked med Salmopet på.

Enligt försäljaren så skulle Pro Plan vara xtra bra för små kräsna damer så jag har tyvärr köpt en 15 kg påse innan de fick provsmaka.

Vad tycker era hundar om för mat (inte matte/husse/plånboken)
 
Sv: Hundmat

Hon åt Pedigree valpfoder som liten (hade Doggy med från uppfödaren då, men det gick definitivt inte ner). Nu äter hon Royal Canin, men jag tror att det mesta skulle slinka ner.
 
Sv: Hundmat

labben äter allt, men det är inte allt som passar hans mage så bra. nu får de first choice, och även schäfern kastar sig över maten. annars är färskfoder och hemlagat favoriterna.
 
Sv: Hundmat

Mina tre äter Pro Plan Salmon & Rice. Är jätte nöjd med den maten min pudel är mycket kräsen var även med denna ibörjan men idag äter han den jättebra.. :banana:
Alla mina äter med god aptit..:)

Vår valp är nu 4-5 månader gammal och har ratat sitt valpfoder från start. Ätit ½ av vad hon ska så nu tröttnade jag och har köpt in nytt foder. Fick med en massa provpåsar som jag hällde upp i matskålar.

Så här anser de 2 Berner valpar att maten smakar.

1. Royal Canin Puppy
2. Revir Sport
3. Pro Plan Puppy Large Breed
4. Revir Grön
5. Hills chicken adult
6. Hills Large breed Puppy men endast för att det var en tesked med Salmopet på.

Enligt försäljaren så skulle Pro Plan vara xtra bra för små kräsna damer så jag har tyvärr köpt en 15 kg påse innan de fick provsmaka.

Vad tycker era hundar om för mat (inte matte/husse/plånboken)
 
Sv: Hundmat

Klass hundfoder väldigt få hundar som ratar det. Sen är det ett av dom bättre som finns på marknaden

www.Klasfoder.se

Problemet med klass foder är att det krävs en extra frys och jag vet inte om det räcker med en till då vi har 3 hundar i storleken 35-45kg.
Dessutom så skulle de äta oss ur huset, tyvärr då Klass kostar oss 17kr/kg och våra skulle äta minst 2 kg vardera enligt tabellen:eek:
 
Sv: Hundmat

Problemet med klass foder är att det krävs en extra frys och jag vet inte om det räcker med en till då vi har 3 hundar i storleken 35-45kg.
Dessutom så skulle de äta oss ur huset, tyvärr då Klass kostar oss 17kr/kg och våra skulle äta minst 2 kg vardera enligt tabellen:eek:

35-45 kilos hundar äter 1,5kilo om det är hundar som arbetar mycket tabellen är i överkant.

men det kostar o ligga på topp! Klass är inte så mycket dyrare än ex royal canin.

Jag köper 60kilo klass varje månad 1000:- för 2 hundar i månaden är inte farligt dyrt.

enda jag håller med fullt ut på är förvaringen det tar plats.
 
Sv: Hundmat

Min valp hade med sig ANF torrfoder och Bravo färskfoder från uppfödaren, men hon åt väldigt lite av det hos oss. Så vi bytte till Royal Canin Mini Junior och det äter hon med god aptit. Nu håller jag på att lägga in Bravo färskfoder igen för att jag vill att hon ska äta det. Nu verkar det vara godare än det var för 2 månader sedan så jag hoppas hon fortsätter äta det.
 
Sv: Hundmat

35-45 kilos hundar äter 1,5kilo om det är hundar som arbetar mycket tabellen är i överkant.

men det kostar o ligga på topp! Klass är inte så mycket dyrare än ex royal canin.

Jag köper 60kilo klass varje månad 1000:- för 2 hundar i månaden är inte farligt dyrt.

enda jag håller med fullt ut på är förvaringen det tar plats.

Det var inte så farligt, en bra återförsäljare är guld värd. Förra månaden så köpte jag hundfoder för 1500kr. Tyvärr blev hundarna dåligare i pälsen av det nya fodret(Hills) så nu återgår vi till det vi haft innan, dvs Revir som de mått bra av. Som tillägg får de märgben varje vecka, snart blir det älgben:d
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 månadersvalp har hittils ätit Bosch junior maxi för stora hunraser. Av praktiska skäl måste jag nu byta till ett annat foder...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: Estivuz
·
Hundhälsa Min rottis är nu 14 månader, hon har ätit ProPlan puppy robust fram till förra månaden då jag började ge ProPlan adult robust. Jag har...
Svar
8
· Visningar
4 033
Senast: ch791022
·
Övr. Hund Nu har det hänt mig ännu en gång, jag har fått en kräsen hund! :mad: Jag bytte från hans valpfoder, Doggy professional extra valp...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: Misiaczek
·
Hundhälsa Jag har en omplaceringshund på 1,5 år. I sitt förra hem åt han Doggy professional extra skonsam lamm & ris (i tidigare hem ?). Har haft...
Svar
17
· Visningar
1 955
Senast: kol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp