M

millansnillan

Har ni något tips på en bra hundmat?

Min cockerspanielhane är ganska kräsen med hundmaten.
Jag har provat, Doggi, Pedigree (enda maten han äter någorlunda av, de andra äter han inget alls av om han inte är riktigt riktigt hungrig), Proplan, Friskies och något "fin" mat köpt i djuraffär som jag tillfälligt glömt bort namnet på.

Det enda kravet förrutom att det ska innehålla alla näringsämnen en hund behöver är att man inte ska behöva beställa det på internet för att få tag på det. Jag har hört om något Meat and bisquit som hundar ska gilla, men det måste man ju tydligen köpa på internet och då beställa minst 30 kg. Lätt för en liten cockerspaniel att äta 30 kg innan fodret hinner bli dåligt.

Sv: Hundmat

Mina cockrar äter Royal canin med god aptit. Eller god o god. Hanen slänger i sig maten på 2 röda medans tikarna fjantar runt en del.
På tikarna funkar det bäst med fri tillgång men det går inte med Mr Glufs i huset.
Så nu sätter jag fram maten åt dom 2 gr/dag. Vill dom inte äta då så tas maten bort så säger dom till när dom är hungriga.
Maten är hur som helst bra och köps i djurbutik.

Specific CXD finns att köpa hos veterinären och hundar brukar gilla de fodret och ja tror på att de kan bero på att den luktar mycket fisk:) CXD är ett foder för vuxna hundar med normal aktivitet. Min hund går på det och hon stormtrivs med det.

Juste, det var Royal Canin han åt innan som jag inte kom på namnet på. Han gillade det inte :crazy:

Har du provat ANF?? Det köps i zoo butik.

Fodrar mina Greyhounds med det.

Jo :crazy: Visst går det ner om man blandar i lite leverpastej men om han är det minsta ohungrig letar han upp leverpastejbitarna och plockar ut dem.
Hill's ska jag testa, man fick 3 kg gratis hos veterinären nu :angel:

Aldrig hört talas om, är det en förkortning för något namn?

Min stora kille äter Magnussons Meat & Biscuit. Han älskar det verkligen. I början stod han och dreglade utanför skåpet där maten finns.

Nu har vi tur eftersom vi bor nära fabriken, så vi hämtar där själva. Brukar köpa 5 säckar åt gången (förbrukar ca 1 säck a 15 kg/månad). Tycker du ska ringa dem och fråga hur lång hållbarhet fodret har. Om påsen är försluten, har jag svårt att tro att det blir "gammalt och dåligt" innan din hund ätit upp det.

Var i Värmland bor du? Jag är i Karlstad lite titt som tätt (i snitt en gång/månad), kanske jag kan leverera?

Jag vill tyvärr inte vara beroende av någon när jag ska köpa hundmat. Därför är Meat and bisquit uteslutet.

Menar du ANF? Det ärt så fall ingen förkortning det heter så. Läser du hundsport så finns annons på varenda baksida tror jag :d

Hej!
Jag ger min hund Bravo färskfoder, jättebra!
Hon var superkräsen och ratade alla torrfoder jag provade.
Men nu äter hon som en häst.... ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 854
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice...
2
Svar
24
· Visningar
4 815
Senast: Monifa
·
Hundhälsa Jag har en mycket kräsen chihuahua blandning som är med mig i stallet då jag jobbar med hästar. Jag söker lite tips från er som har mer...
Svar
10
· Visningar
2 785
Hundhälsa OBS! Långt inlägg. Har ett problem med min hund som är en spetshane på 3,5 år. Har haft honom i ca 1,5 år och under den tiden har han...
Svar
10
· Visningar
9 327
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30