Hundmat från Lidl?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare afsana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 12 663
A

afsana

Undrar om någon har erfarenhet av det lite "dyrare" hundfodret på Lidl? Kostar runt 70:- för 5 kg. Ser väldigt proffsigt ut på påsen.
Går det att jämföra med något annat hundfoder?

Sv: Hundmat från Lidl?

Funkar utmärkt på min rottis. Han brukar få det hemma och doggy hos särbon och han äter bra, har fint hull och kanonpäls.

Det enda billiga foder min hund kan äta. Det går inte att jämföra med Royal Canin, men det är inte helt kasst.

Jag hade nog faktiskt aldrig köpt det.Fast så är jag ju en sådan person som betalar för bra mat.

Och du har läst innehållsförteckningen?
Äter hunden bra, skiter bra, har bra hull och strålande päls - ja då lär fodret vara bra.

Jag har i 5år gett min hund svindyra foder och nu har jag råkat snubbla över två alternativ som fungerar precis lika bra som tex Hills.

Jag ger det till min Flatte. Han funkar lika bra på det som på Carriers Ris och Kyckling, dock är Lidls foder billigare så det får det bli. Han har ätit det i snart 1,5 år och hans päls är blank och fin, han håller vikten och är bra i magen.

Jag köper det till min greyhoundtik som är 9 år och det fungerar jättebra. Hon är bra i magen, fin i pälsen, pigg och glad.

Till min yngre tik på 1,5 år köper jag Purina Pro Plan Performance.
Detta foder kan jag inte ge till min äldre tik. Då blir hon alldeles för rund. Mina tikar är av rasen Greyhound.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
404
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 486
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
728
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 901
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka